• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel adres zoeken met invoerveld

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast11

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2024
Ik heb een lijst met adressen en andere gegevens. Door zelf de straat, huisnummer en plaats in te vullen wil ik alle gegevens zien van dit huisnummer. Ik heb al een aantal functies bekeken maar ik kan niet de functie vinden die ik zoek. Weet iemand welke functie ik hiervoor moet gebruiken?

Keuzelijst, verticaal zoeken, x zoeken etc

Voorbeeld kolommen excelbestand :
Straat huisnummer plaats geslacht opmerking

Welkom, plaats s.v.p. een representatief Excel voorbeeldbestand.

Er zijn zoveel opties: FILTER, INDEX/VERGELIJKEN, VERT.ZOEKEN, etc. etc.

Als de lijst met gegevens een Exceltabel is kun je toch gebruik maken van de filteropties?

Plaats anders inderdaad een (voorbeeld)bestand

Exceltabel.PNG

Bij ons werken ook oudere waarvoor ik het zo makkelijk mogelijk wil maken. Vandaar boven aan de pagina de invoervelden waar ze de straat plaats en huisnummer kunnen invullen om meer infornatie op te vragen over een adres. Hopelijk is het zo iets duidelijker.

Zelf iets invoeren betekent kans op fouten; selecteren uit de mogelijkheden die voorkomen in de tabel niet.

Plaats het excelbestand i.p.v. een plaatje. In een plaatje kunnen we niets aanpassen

Voor deze keer heb ik het overgetypt, maar het is beter als je zelf een EXCEL voorbeeldje plaatst en geen plaatjes. Dit is tenslotte geen photoshop forum.

Zijn slicers een mogelijke oplossing? (zie bijlage).

Bijlagen

Ik wou het zelf graag eerst proberen te maken aan de hand van tips. Het excelbestand is te groot om zelf te selecteren. Er staan te veel adressen in, vandaar dat ik de mogelijkheid wil maken om het zelf in te voeren.

We vragen om een representatief VOORBEELD bestand met wat dummy data, niet je echte adressenlijst....
Dat werkt nou eenmaal veel beter en sneller om oplossingen aan te dragen, zonder te hoeven gokken wat je nu precies hebt en wilt.

Ik heb ook maar wat ingevuld, dit is niet ons bestand. Wat is er niet representatief aan mijn bestand/foto?

We kunnen er niet iets aan wijzigen of toevoegen

Dat klopt, ik wil eigenlijk het zelfde wat de filter in de tabel doet. Alleen dan in een aparte rij.
Eigenlijk hetzelfde als bij de slicers maar dan door het zelf in te vullen. Sorry als het niet duidelijk was.

Ja, de uitkomst is goed. Het ziet er met de sliders ook netjes uit maar als voorbeeld zal ik den bosch nemen. Den bosch heeft 1481 straten, om de juiste straat te zoeken zonder het zelf in te voeren ben je erg lang bezig/aan het scrollen.

Dat klopt, een slicer met 1481 velden is onwerkbaar.

Onderaan de sheet staat een aantal invoervakken waarin je handmatig plaats/straat/nr in kan voeren en dan wordt de tabel erboven gefilterd op deze parameters. Heb je dit gezien?

Ik krijg een #name error. Ik heb dit geopend vanaf mijn eigen laptop en ga het morgen testen op mijn werk, wellicht hebben ze daar een nieuwere excel versie. Ik zal even laten weten als het is gelukt.

Omdat je X.ZOEKEN noemde nam ik aan dat je Excel 365 gebruikt. Daarin zit ook de FILTER functie. In andere versies is deze niet beschikbaar en is een andere oplossing nodig.

Op het werk heb ik 365, thuis niet. De versie met van Emields lijkt mij het snelst werken omdat ik dan niet perse alles (bij lange namen) in moet vullen. Ik heb vroeger een cursus Excel gevolgd waarbij ik markro's geschreven heb. Werkt dat nog steeds hetzelfde als 10 jaar terug? Ik mag van mijn werk namelijk geen bestanden van internet/forums gebruiken.

Dat werkt nog steeds hetzelfde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan