• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel adres zoeken met invoerveld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is het ook mogelijk om dit te maken via makro's zonder de makro beveiliging om te zetten naar VBA-makro's inschakelen? /het bedrijf waar ik werk heeft dit uit veiligheidsoogpunt geblokkeerd.

Wat is tegen een keuzeveld met 1400 gesorteerde opties ?
Dat is vele malen trefzekerder dan al het andere.
Zelfs navigatieapps werken zo: bijv. OsmAnd.

In jouw geval zou ik volledig afzien van macro's.

Dat lijkt mij een stuk minder efficiënt werken. Straatnaam bijvoorbeeld kan in een cel worden geplakt. Dan werk je veel sneller.

Daar heb je geen gelijk in. Een straatnaam hoeft per adres ook altijd maar 1 keer ingevuld te worden. Voorkomen van fouten is de meest efficïente aanpak.

Met postcodes werken is nog handiger.

Daar heb je geen gelijk in. Een straatnaam hoeft per adres ook altijd maar 1 keer ingevuld te worden. Voorkomen van fouten is de meest efficïente aanpak.

Met postcodes werken is nog handiger.
Postcodes hebben wij niet. En wij moeten alleen zoeken en niet invoeren, ik weet niet wat dit te maken heeft met fouten?

Als iemand een straatnaam (bv Dorpstraat) moet invoeren en diegene doet per abuis Dorpsstraat dan heb je al een probleem.
Als je de naam uit een lijst moet kiezen weet je zeker dat de juiste schrijfwijze gehanteerd wordt

Dan zie je toch welke huisnummers en welke plaats erbij horen. En nogmaals het wordt erin gekopieerd, ik kan me niet voorstellen dat het risico op fouten groter is dan bij slice. Sterker nog als je daar op het verkeerde klikt omdat 2 straatnamen erg veel op elkaar lijken is de kans op fouten groter. Je gaat er namelijk vanuit dat de goede straat is gekozen, terwijl dat niet zo is.

Waarom iets vragen als je het allemaal zelf 'beter' denkt te weten ?

ik gebruik dit bestand voor opzoeken van adressen.
Heb jou adressen er gewoon ingezet en zal dus niet precies op de juiste plaats staan.
Maar het gaat vooral om de manier van opzoeken van een adres.

Bijlagen

Bedankt popipipo voor het delen. Ik kijk er dit weekend even naar.

Bedankt voor het delen maar dan kan ik maar op 1 criteria zoeken. Ik hoef ook niks toe te voegen of te verwijderen. Het ziet er wel netjes uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan