• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel adresbestand aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boxman

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Forum,

Hoe kan ik vanuit een "invul" blad mijn gegevens overbrengen naar een ander blad waar deze dan in de eerste volgende lege rij en in de juiste kolom plaatsen

Daarnaast wil ik enkele gegevens naam en adres koppelen aan een word bestandje om een briefje te maken

een eerste opzetje heb ik bijgevoegd

Jules

Bijlagen

op zich is dit met vert.zoeken op te lossen.

=VERT.ZOEKEN($G$2;lijst!$A$2:$DU$31;20;0)

als bijlage, een voorzet op jouw model.

je hebt echter zaken beveiligd (en gevalideerd).

daardoor is de vert.zoeken niet in alle cellen te zetten.

Met vriendelijke groeten,

Oeldere

Bijlagen

Boxman,

Voor je eerste vraag heb een opzetje gemaakt, als je het goed bekijkt kun je het zelf uitbreiden.

Bijlagen

Boxman,

Ik heb aan het bestandje van Ad Becude nog wat toegevoegd.
Je hoef nu niet het getal in letters in te voeren, het gaat nu automatisch.
Die macro kwam van Trucker10, wie wat bewaard heeft wat.

Bijlagen

Ik kan mij altijd behoorlijk redden met Excel maar, ben niet erg thuis in deze formules dat blijkt wel want bij mij werkt het niet en weet ook niet direct waar ik moet zoeken naar wat er mis gaat

@Ad Becude bij aanklikken van de COPY werkt hij niet verder ( krijg melding over macro aanwezig is of moet worden ingeschakeld) moet ik de macro hiervoor inschakelen (hoe?) of gaat er anders iets niet goed :confused:

@Hoornvan de COPY NAAR LIJST doet helemaal niets, geen reactie op klikken op de knop dus :confused:

Boxman,

@Hoornvan de COPY NAAR LIJST doet helemaal niets, geen reactie op klikken op de knop dus
Is de optie Macr's inschakelen wel ingeschakeld?
Heb het net nog even getest en bij mij werkt het uitstekend.

Als de optie niet is ingeschakeld moet je dat eerst even doen en als deze wel staat ingeschakeld moet je misschien de beveiliging hiervan wat lager zetten.

Anders:
Klik op de "office_knop" links boven, kies voor "opties voor Excel' > "Aanpassen"
> "Populaire opdrachten" en dan "Tabblad ontwikkelaars"
Nu staat het Tabblad "Ontwikkelaars" op het lint.
Klik op "ontwikkelaars" > "Instellingen voor Macro's" > "alle macro's inschakelen"

Maar pas op: je opent nu bestanden met macro's zonder dat je het weet.

Heb het opgelost hij werkt nu in ieder geval wel :thumb:

Dank jullie voor de moeite :thumb::D:thumb:

Ga nu verder puzzelen met deze gegevens

Hebben jullie ook een optie voor het 2e puzzeltje
Bepaalde gegevens overnemen in een word document zoals naam adres etc
ik doe dit nu in word met document samenvoegen hiermee maakt Office een access bestandje aan die in het document worden geplakt

Ik heb net ontdekt dat de opmerkingen niet worden meegenomen (stond niet op lijst) hoe kan ik deze nog opslaan? :o

Hoe zou ik dit zelf kunnen aanpassen hebben jullie dit in Visual basic gemaakt? als ja hoe kom ik daar bij

Als ik vanuit deze lijst die nu wordt opgebouwd nog verschillende overzichten wil maken, dus gesorteerd op bijvoorbeeld op datum aanvang huur op achternaam of huurprijs, moet ik dan met draaitabellen werken ?

Laatst bewerkt:
Ik heb net ontdekt dat de opmerkingen niet worden meegenomen (stond niet op lijst) hoe kan ik deze nog opslaan? :o

Als ik vanuit deze lijst die nu wordt opgebouwd nog verschillende overzichten wil maken, dus gesorteerd op bijvoorbeeld op datum aanvang huur op achternaam of huurprijs, moet ik dan met draaitabellen werken ?
Je 1ste vraag had je makkelijk zelf kunnen oplossen.
Bij je 2de vraag kan ik je niet helpen, omdat ik daar geen verstand van heb.

Bijlagen

Je 1ste vraag had je makkelijk zelf kunnen oplossen.
Bij je 2de vraag kan ik je niet helpen, omdat ik daar geen verstand van heb.

Hoi Wim,

Je zegt had ik zelf op kunnen lossen maar ik kan het nog niet helemaal volgen waar ik de aanpassing dan moet doen
in het Tabblad Code bereik ik volgens mij toch ook niet wat ik wil
Dus als je zo vriendelijk wilt zijn vertel mij hoe ik het zelf kan oplossen ??

Klik met rechts op de tab "Invul" en kies dan voor Programmacode weergeven.
Daar staat de code die onder de knop "Copy naar lijst" zit

Klik met rechts op de tab "Invul" en kies dan voor Programmacode weergeven.
Daar staat de code die onder de knop "Copy naar lijst" zit

Oké, hier kan ik wat mee :)

Dank je wel :thumb: :thumb:

Voor de puzzel met de koppeling met Word ga ik wel even op het MS Word forum informeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan