• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel: Als a1=a40:e50 dan a1 kleurpatroon?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefanowitz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 feb 2007
Hallo, ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.

ik ben met een bingospel bezig op de computer. Het idee is dat verschillende mensen 10 getallen invullen en dat ik dan uit een bak een x-aantal nummers trek net zolang totdat iemand al zn tien nummers als eerste goed heeft geraden.
Ik vul dus in de cellen a40 tot en met e50 de nummers in die ik getrokken heb.
in de cellen a1 t/m a10 staan de nummers van henk, in b1 t/m b10 de nummers van piet enz.
Nu wil ik dus dat cel a1 gaat kijken of hij overeenkomt met één van de getrokken getallen die ik ingevult heb ik de cellen a40 t/m e50. Zoja dan moet er íets' 'met cel A1 gebeuren bv een kleur of een patroon. Dit laatse geld natuurlijk ook boor cel b2, b3 enz.

Wie o wie heeft hier een goede formule voor of een idee over, ik ben al met voorwaardelijke opmak bezig maar die kan er maar drie aan.....

Gr
Steef

Voorwaardelijke opmaak

Hallo Stefanowitz,

Met voorwaardelijke opmaak moet je een eind kunnen komen B.v. met de fromule:

Of(A1=$A$40;A1=$A$41;A1=$A$42;A1=$A$43;A1=$A$44;enz;enz)

Groeten

Dirk

Hallo Stefanowitz,

Met voorwaardelijke opmaak moet je een eind kunnen komen B.v. met de fromule:

Of(A1=$A$40;A1=$A$41;A1=$A$42;A1=$A$43;A1=$A$44;enz;enz)

Groeten

Dirk

Zo zal je al gauw tegen de limieten van Excel aanlopen. Gebruik een AANTAL.ALS functie hier.

Kijk ook in deze topic.

Ik ben dus in dit topic gaan graven en daar heb ik een (Eerste 10 lottocijfers-1.zip) bestand uitgehaald en die werkt voor mij het beste. Alleen een aantal formules klopten niet helemaal zoals de formule om het aantal lege vakken te tellen daar zaten verschillen in. Kwestie van de goede formule kopieeren en doorvoeren en het werkt.
Ik ga me nu eens volledig verdiepen in macro's.

Mag ik ieder bedanken voor de hulp

Gr
Steef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan