• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel Als Dan

Status
Niet open voor verdere reacties.

brawnie

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2010
Is er een code die zegt: Als er in dit vakje 1 staat komen optie A,B en C vrij en als er 2 staat komen optie D,E en F vrij?

Brawnie

Hoi Brwanie,

Ja dat kan, maar je moet wat meer info geven om een conreter antwoord te krijgen.
Wat wil je bouwen? Wat moeten de opties zijn? Waar mag de 1 of 2 staan?
En je een voorbeeldje maken een uploaden?

Richard

Beste brawnie ;)

Bedoel je zoiets ?
Heb overal een _ voor de cijfers geplaatst omdat hij gewone cijfers niet aanneemt in het Naamvak.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Als je een dropdownmenu hebt toegevoegd in cel A1, en je heb daar een van geselecteerd dat bij elke optie in vakje A2 een ander iets komt te staan wat ook weer in een dropdownmenu staat

als je in cel A1 Alpha selecteert kan je in cel A2, 1 en 2 selecteren in het dropdown menu
als je in cel A1 Beta selecteert kan je in cel A2, 3 en 4 selecteren
etc.

Kan dat?

Ja zo,

Hoe krijg je dat voor mekaar?
Ik heb geen flauw idee namelijk
En kan je dat ook krijgen met bijvoorbeeld als A1 Alpha is
dat in A2 optie 1 en 2 vrijkomen
in A3 optie 3 en 4
en dat als je beta hebt gekozen in het dropdown menu in A1
dat je dan in A2 5 en 6 hebt
en in A3 7 en 8

Dus in meervoud?

Maar allereerst hoe krijg je dat?

Beste brawnie ;)

In kolom P staat er wat er in cel A1 moet komen.
In de kolommen Q tot T staan de gegevens die in cel A2 komen te staan afhankelijk van wat er in cel A1 staat.

Alle bereiken hebben een naam gekregen, zie Naamvak (het vakje boven cel A1)

Alle bereiken kan je terug vinden via INVOEGEN --- NAAM --- DEFINIEREN

Groetjes Danny. :thumb:

Ik snap nu hoe je dat inderdaad doet maar als ik die naam uit twee delen wil laten bestaan geeft hij een error, dit heb ik alleen als ik er een spatie tussenzet.
Kan je dit verhelpen?

Brawnie

Ik snap nu hoe je dat inderdaad doet maar als ik die naam uit twee delen wil laten bestaan geeft hij een error, dit heb ik alleen als ik er een spatie tussenzet.
Kan je dit verhelpen?

Brawnie

Plaats tussen beide namen een underscore. vb: plaats_namen

Maar is het dan niet mogelijk om die Underscore weg te laten in A1? als je dan wilt dat het uit 2 delen bestaat?
In cel A1 staat: Plaats namen
en in het naamvak Plaats_namen

Brawnie

Doe er eens een voorbeeld-bestandje bij als je wil.

Ik heb het inmiddels voor elkaar gekregen ik heb een iets andere manier gevonden dan op het topic beschreven maar ben er wel mede opgekomen door het topic, allemaal bedankt!

Topic Closed

Misschien handig in de zoekmachine voor andere vraagstellers hoe je het hebt gedaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan