• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel ALS gecombineerd met OF en EN, wie help mij verder op weg

• Onderwerp starter Onderwerp starter WST
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

WST

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2012
Goedendag, ik loop vast met een ogenschijnlijk eenvoudige formule maar ik kom er niet meer uit. In bijgaand file een stukje van de dump van contracten van medewerkers

Het is de bedoeling dat in de cel onder de week (kolom O t/m xx) het aantal contracturen komt te staan
lastige hierbij is dat medewerkers gaande het jaar hun contracttijd aankunnen passen (soms wel 6x per jaar!) en er zo door het systeem dubbele regels worden aangemaakt.

Het lukt mij niet de ALS - EN - OF op de juiste wijze in de formule te plaatsen.

Wie kan mij verder op weg helpen. Bvd

(nu wel met de juiste bijlage)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zit de juiste bijlage wel bij de vraag?

P.S. nog een optie voor "cijfer" bepalen (E doet niet mee?):
Code:
=KIEZEN(VERGELIJKEN(D2;{0;59;69;79;89};1);"A";"B";"C";"D";"F")

Nu wel de juiste bijlage

Tja, dat is niet zo handig van mij. Na al dat puzzelen was ik kennelijk niet meer zo scherp.

Bedankt voor je reactie, bijgaand nu wel de juiste bijlage en een schema van wat het volgens mij moet worden.

De functie 'Kiezen" ken ik eigenlijk niet, ik ga eens kijken of deze bruikbaar is.

Het zou mooi zijn als je mij nog in de juiste richting wilt helpen.

Thx

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Begrijp ik dit goed?
1. Je zoekt dus de contracturen die gelden in de aangegeven periode boven de tabel.
2. Bij contracten die niet in de periode vallen moet hiervoor een 0 komen te staan.

Laatst bewerkt:
Klopt.

Ik wil een overzicht per jaar van het juiste aantal contracturen per medewerker per week hebben. Liefst één regel per medewerker maar dat komt later wel. Ik ben al blij als ik de in die week geldende uren juist in het overzicht heb.

Volgens mij volstaat dan deze:
Code:
O12: =ALS(EN($H12<=O$7;OF($I12="(leeg)";$I12>=O$7));$J12;0)

Bedankt

Hartstikke bedankt, het werkt prima

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan