• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel als pdf en mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

KeveinM

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2016
Ik zou een excel-bestand via een macro automatisch willen afdrukken als pdf bestand en als mail versturen.
De excel bestaat uit meerdere tabbladen, enkel tabblad "Bestelbon" zou ik willen afdrukken en verzenden.

Volgende zou ik willen bekomen
1. Van het tabblad Bestelbon zou ik het bereik A1:C42 naar pdf willen omzetten (tijdelijk opslaan? hoeft achteraf niet als pdf te zijn opgeslagen) en te mailen naar een mailadres
Kan het pdf-bestand de naam krijgen die in Cel C9 staat?
Het mailadres is mijn eigen mail zodat ik nog tekst kan toevoegen in de body van de mail voor de uiteindelijke bestemmeling

2. Indien de waarde van Cel A10 gelijk is aan "Magazijn" dient bovenstaande pfd ook nog naar het adres "info@magazijn" gemaild te worden

3. Als laatste zou ik van het tabblad Bestelbon het bereik A1:E42 naar pdf willen omzetten en afprinten

Is dit mogelijk?

Bijlagen

Tik de titel van je post eens in het zoekveld in en verbaas je over hoeveel dit thema al voorbij gekomen is.
Mocht het niet lukken dan kunnen we uiteraard helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan