• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel, als waarde dan...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramon96

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2021
Berichten
12
hallo allemaal,
ik gebruik een excel bestand van iemand anders.
hier heb ik een formule: =@IFS(I7=-2; "Very Bearish"; I7=-1; "Bearish"; I7=0; "Neutral"; I7=1; "Bullish"; I7=2; "Very Bullish"). ik krijg in het vlak "#NAAM?" te zien, hij werkt dus niet.

de formule moet dus zo werken dat als ik dus in I7 een 2 in vul dat dan in de cel van deze formule een "very Bullish" komt te staan, etc.

wie kan mij helpen om de juiste formule te gebruiken?
 
Heb je wel een Engele Excel 365?
Gebruik anders ALS.VOORWAARDEN in plaats van IFS.
 
In een Nederlandse Excel (vanaf versie 2021 of 365) gebruik je ALS.VOORWAARDEN i.p.v. IFS.
Een Excel document dat met de Engelstalige versie is aangemaakt kun je gewoon met de Nederlandstalige versie openen, de functies worden dan automatisch in het Nederlands getoond.
Ik vermoed dat jouw versie van Excel deze functie nog niet kent.
 
ik heb excel 365. ik heb idd de ALS.VOORWAARDEN geprobeerd maar ook geen resultaat
 
Als je daar ook #NAAM op krijgt dan bestaat die functie dus niet in jouw versie van Excel.
 
Daarbij krijg ik de formule in text te zien..?Formule.jpg
HyytPd0WazwAAAABJRU5ErkJggg==
 
Laatst bewerkt:
Druk dan eens op de toetscombinatie Ctrl-T.
 
Staat de cel in de eigenschappen op Tekst i.p.v. Standaard?
 
nu heb ik bij sommige cellen dat ik de code #N/B krijg. wat houd dit in?
de formule is nu:
=ALS.VOORWAARDEN(C16=-2; "Very Bearish"; C16=-1; "Bearish"; C16=0; "Neutral"; C16=1; "Bullish"; C16=2; "Very Bullish")
 
Dan staat er in C16 kennelijk een waarde die je niet hebt opgegeven.
 
ik denk dat ik zie wat de fout is. hier staat een 5. in de formule word niet verwezen naar een 5.
nu zou ik graag de formule zo willen maken dat alle getallen boven de 5 ook word gezien als "very bullish" en alle getallen onder de -2 worden gezien als "very bearish". hoe kan ik deze formule maken? :)
 
Kijk nog eens goed naar je formule.
Code:
=ALS.VOORWAARDEN(C16<=-2; "Very Bearish"; C16=-1; "Bearish"; C16=0; "Neutral"; C16=1; "Bullish"; C16>=2; "Very Bullish")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan