• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel altijd openen in nieuw programmavenster

Status
Niet open voor verdere reacties.

spoelstra

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2016
Hallo,

IK heb een probleem met de overgang van office 2010 naar office 2016. Voorheen gebruikte ik onderstaande routine om een excel bestand te openen waarbij als de naamgeving uniform was *(verbruikstaat.xlsm) maar de inhoud verschillend (2 verschillende jaren data opgehaald) deze in aparte bestanden ging openen in de taskbar.

NU in 2016 komt hij met het openen van het excel bestand waar een exelbestand al open staat met dezelfde naam met een pop up melding dat er al één open staat en als je yes zegt hij de oude naam overschrijft.

In office 2010 kwam deze melding niet en zo willen we het graag weer. Ik vraag me af of dit aan onderstaande auto open routine ligt of dat ik dit ergens ander moet instellen?

Voordeel was in oude situatie dat ik met een 2de scherm jaar 2015 en 2016 beide open had staan voor vergelijking.

Dat de naamgeving gelijk is komt voort omdat deze uit een ander programma wordt gegenereerd en dit moet ook zo blijven.

Dit is de routine

Code:
Sub auto_open()

' auto_open Macro
' Macro recorded 22-07-2008 by Spoelstra
'
Application.ScreenUpdating = False
'Zet het beeld vast, voorkomt flikkeren.
If ActiveWorkbook.Name <> "Verbruikstaat.xlsm" Then Exit Sub
'Als je de macro gedraaid hebt kun je het dan ontstane bestand onder een andere naam opslaan.Bovenstaande voorkomt
'dat bij het openen van het opgeslagen bestand de macro zijn werk weer gaat doen.

ActiveWorkbook.XmlMaps("VERBRUIKSTAAT_OVERZICHT_RAPPORTAGE_Map").Import URL:= _
"E:\Verbruikstaat.xml"
Code:

Hopelijk kan iemand mij op weg helpen om dit op te lossen.

Jaap

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan