• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel appcrash

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen123456

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2007
Bij het aanroepen van een bepaalde macro krijg ik - wisselend - dat excel klapt en met een appcrash melding komt.

Ik heb al van alles geprobeerd. Excel uitsluiten van DEP, nieuwe macro knoppen in de sheet etc.

De macro doet niet meer dan een dbf bestand openen, gegevens kopieren en daarna plakken in de bewuste sheet.
Klappen aan einde macro lijkt het.

Iemand een idee?

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: EXCEL.EXE
Versie van toepassing: 14.0.7160.5000
Tijdstempel van toepassing: 55fc2728
Naam van foutmodule: StackHash_bc52
Versie van foutmodule: 0.0.0.0
Tijdstempel van foutmodule: 00000000
Uitzonderingscode: c00000fd
Uitzonderingsmarge: 755ee4e4
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.16.7
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie 1: bc52
Aanvullende informatie 2: bc524ddc3af83612edc7ea169f84720a
Aanvullende informatie 3: 7821
Aanvullende informatie 4: 782131d11472b0d38bb78dc939e3e0aa

Volg de suggesties in deze discussiedraad:
a. Excel opstarten in Safe mode
b. Uitschakelen plugins of auto-start macro's, zeker als safe mode wél werkte
c. Excel bestand opslaan in een andere indeling

Tijs.

bedankt voor je reactie

voor uitvoeren in safemode moet ik even zien dat ik toegang krijg tot "uitvoeren"

wat bedoel je met andere indeling? een oudere versie van excel?

Safe mode kan ook door de control toets ingedrukt te houden terwijl je Excel start.

VBA-code/macro's die in het excel document zitten zou je in Safe mode nog moeten kunnen draaien via het selecteren van de juiste module/macro in de VBA-editor (= Alt+F11 toetscombinatie).

Er zijn meerdere versies waarop Excel kan worden opgeslagen.
referentie, waarbij je (afhankelijk van wat je nu hebt) kunt proberen:
.xlsb
.xlsm
[wellicht, als er geen meldingen komen over verlies vba-code] .xlsx

Tijs.

Voor wie het volgt..

veranderen naar xlsx gaat niet met behoud macro's
veranderen naar xlsb wil, maar dan kreeg ik nog het klappen
Safemode is gelukt met control toets (waarvoor dank) maar ook in safemode problemen

Als ik de macro aanroep met een "button" in de sheet kreeg ik de boel na willekeurig aantal keer aanroep aan het klappen
Als ik de macro via alt f11 laat lopen (f8 ingedrukt houden of telkens op run knopje drukken) kreeg ik de boel niet aan het klappen.

Ergens tijdens het testen kreeg ik bij toeval te zien dat de macro vastliep op pastemethod out of range (was dit altijd zo ? of nu een keer? wie het weet mag het zeggen.)

Ik herinnerde me een tekstje van een trouwe forum member "vermijd copy en paste in VBA" en heb me er eindelijk eens toe gezet om de copy past methodes uit de vba code te vervangen voor .value commandos.
Dit is gelukt en tot nu toe heb ik excel nog niet kunnen laten klappen.

Iedereen bedankt voor zijn hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan