• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel artikel nr database+verkoopsheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

basvandoremalen

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2010
Hey mensen,
Heb me net geregistreerd dus hoop dat ik de vraag hier juist plaats:
Heb een artikel database gemaakt en in mijn verkoop sheet laad Excel de gegevens middels vert zoeken als ik een artikelnr ingeef.

Heb dus wel wat zelf uitgezocht maar zit nog met wat dingen; sommige van mijn producten zijn samen gesteld waardoor ze 6% en 19% BTW hebben in een artikel(maar ook artikelen die 6% of 19% hebben). Nu weet ik niet goed hoe ik dat in de artikel database moet zetten en dat met vert zoeken in de verkoopsheet te laten verschijnen.

Ook zou ik graag de voorraad laten verminderen als ik het aantal van het artikelnr invoer.
Ik heb een sheet bijgevoegd. Hoop dat iemand kan helpen, ben duidelijk nog lerende...

Bij voorbaat dank!
Bekijk bijlage 1e kwartaal 2010 leeg(1).xls

Beste basvandoremalen , zet eens wat meer ( fictieve ) gegevens - cijfers in je voorbeeldje , ik weet nu niet hoe het met de btw zit de 6 % en de 19 % die bij 1 een hetzelfde artikel horen , heel vroeger moesten we ( België 25% + 8 % luxe taks op voertuigen ) apart vermelden op factuur , hoe dit nu zit ?? ook heb ik even naar je sheet " verkoop " gekeken daar zou je in kolom D en andere al de fout kunnen afvangen door de formule wat aan te passen =ALS(C.="";"";...........
Code:
=IF(C2="";"";VLOOKUP(C2;Artikelen!$A$3:M298;2;1))

Hey Daniel,
Ten eerste bedankt voor je reactie!
De verschillende BTW types kan betekenen dat een product een gedeelte 6% en 19% heeft omdat sommige producten, we maken cadeaus, uit food en non food producten bestaan. De verhouding 6%/19% kan verschillen.
De verschillende types btw moeten wel apart op de factuur komen ja, en dat lukt ook wel.

Weet niet of ik jeALS formule meteensnapmaar gaermee aan de slag. Wat betekenen die
"" in de formule?

gr Bas

Weet niet of ik jeALS formule meteensnapmaar gaermee aan de slag. Wat betekenen die
"" in de formule?

gr Bas

Dit betekend dat de formule gaat kijken of er een waarde staat , indien NEE dan zal er ook niks "" staan , indien JA dan zal het VERT.ZOEKEN verder gaan .
Ik bekijk straks om wat cijfers inje sheet te krijgen en als het apart op factuur MOET dan kan dit door deze apart tezamen te tellen .
Bekijk al eens het vb voor de =ALS(C2="";"";VERT.........

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan