• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel autmatiseren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tsw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tsw

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
Goede avond,

Ik wil mijn excel blad automatiseren. (zie bestand onder ingevoegd)

In het blad "DATA" komt al mijn data te staan wat ik nodig heb om de volgende tabbladen te vullen.
Hier moeten we alle gegevens uithalen.

Het tabblad "VERZ-VOORBEELD" is het voorbeeld hoe het tabblad ''VERZ" er automatisch moet uit komen te zien.
Hier moeten de formulier over het blad "DATA" worden gehaald, waardoor hij dit er uit kan vissen.

Dit word een complete verzamelblad van die levering.
Nu heb ik per pakket ook nog een bon nodig.

Die moet er uit komen te zien als tabbladen ''PAK001-VOORBEELD" en ''VAT098-VOORBEELD"
Maar dit moet dan van alle pakketten apart worden gemaakt.

Is hier iets in mogelijk?

Alvast bedankt voor de hulp en de tijd!

Bekijk bijlage voorbeeld-leverbon.xlsx

Mvg.

De eigen vraag en het voorbeeldje al bekeken? Ik kan er geen touw aan vastknopen. Wat is de voorkant van het bestand? Zoals je zelf schrijft de tab 'DATA'. Hierin kan je met formules nog wel iets doen. Daarna raak ik het spoor bijster. In de bijlage iets met een paar hulpkolommen in de tab 'DATA' en een draaitabel in de tab 'VERZ'. Misschien dat dit een beetje in de buurt komt.

Bijlagen

Bedankt dat je er alvast hebt naar gekeken

Jij gaat met het draaitabel net van het merk onder het pakket nummer, i.p.v. er boven.
En voor mij is het wel van belang dat er bijv. H05 aantal getekend en aantal gespiegeld wel apart worden genoemd.
Zoals jij dat nu hebt gedaan is dat gewoon bij elkaar op geteld.

Maar laat ik even aan het begin beginnen;

Alles wat ik in het tabblad data heb is alleen wat ik scan. Ik open dit excel blad.
Ik kan met mijn scanner scannen en dan gaat hij automatisch 1 cel naar beneden, dus het volgende wat ik scan komt in de cel er onder te staan. en zo gaat het door.

Ik scan eerst één of meerdere merken en daarna het pakket waar het op komt te staan.
En dat komt in 1 lange rij te staan in het tabblad "DATA". Zo is de lijst op gebouwd die in in het tabblad "DATA" heb staan.

Daar komen dus alle gegevens in te staan die bij mij bekend zijn.

Nu moeten die gegevens worden overgezet in het tabblad ''VERZ''.
Dit moet op de volgende manier: (ik heb hoe het moet worden precies uitgetypt in het tabblad "VERZ-VOORBEELD"

Hij gaat per pakket kijken welke merken er in zitten. (getekend en gespiegeld apart genoemd.)
Op die manier krijg ik een mooi overzicht van wat er met die vracht is mee gegaan.

Dus hij zoekt een pakket op; en dan zoekt hij de aantal getekende en gespiegelde merken op die in dat pakket voorkomen.
En op die manier gaat hij alle pakketten langs die in de lijst staan. (pakketten beginnen met PAK of VAT)

Op die manier maak ik een mooie ben waar ik een duidelijk overzicht heb.

Ik hoop dat ik het zo wat duidelijker heb uitgelegd. En dat je me hiermee verder kunt helpen.

Helaas kan ik je niet verder helpen. Het lijkt wel een soort Google translatie tekst waar ik geen voor- of achterkant in kan vinden. Gelukkig zijn er veel slimmere helpers hier die de handschoen wel durven oppakken?

Nb. Je kan natuurlijk ook even bij de scannerleverancier wat software opvragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan