• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel autofill - error object verreist

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jwitte

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2019
Hoi allen,
Ik loop tegen een foutmelding aan die ik maar niet weggepoetst krijg.

Ik probeer een formateerbestand te maken waarbij ik een export bestand omzet naar een import bestand. Een onderdeel hiervan is dat ik een formule in een kolom doortrek naar de laatste regel met data. Natuurlijk online gekeken voor een oplossing hiervoor, en heb deze codes en meerdere varianten gebruikt. Ik blijf echter continu dezelfde foutmelding krijgen: Compileerfout: obejct vereist.

Naar mijn weten heb ik een object aangemaakt en is de syntax goed. Toch blijft deze fout terug komen.

Ter voorbeeld heb ik bijgevoegd bestand gemaakt met dummy data.

Code:
Dim lastRow As Long

Sub Formatering()

Set lastRow = Range("A", Rows.Count).End(xlUp).Row

Range("C2").Value = "Test"
    Range("c2").AutoFill Destination:=Range("C2:C" & lastRow)

End Sub

Wat gaat hier mis?

PS. in bestand heb ik per ongeluk "A",row.count gezet. Dit moet natuurlijk "A",rowS.count zijn. In de code in bericht aangepast!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Haal Set er eens uit en maak van de komma voor Rows.count een &
Code:
Sub Formatering()

Dim lastRow As Long

lastRow = Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row

Range("C2").Value = "Test"
    Range("c2").AutoFill Destination:=Range("C2:C" & lastRow)

End Sub

Code:
Sub M_snb()
  Range("C2").Value = "Test2"
  Range("c2").AutoFill Cells(1).CurrentRegion.Columns(3).Offset(1)
End Sub

Met 'test' is autofill natuurlijk onzin:
Code:
Sub M_snb()
  Cells(1).CurrentRegion.Columns(3).Offset(1)="Test"
End Sub
Zet de code gewoon in de macromodule van het werkblad waarop de code betrekking heeft.

Laatst bewerkt:
@SjonR Dit werkt!! Hoe kan het dat hierbij het woordje 'set' weggelaten moet worden? Naar mijn weten verandert dit namelijk niks aan de syntax maar maakt het de code overzichtelijker?
@snb Bedoel je dat autofill sowieso niet nodig is? ook niet als ik een formule neerzet ipv een value?
@emields. Dit werkt ook! Thanks :). Toch ga ik voor de oplossing van SjonR omdat ik die syntax wil gebruiken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan