• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel autoformule

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenrr

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2007
Ik ben nu bezig met een rekensheet te maken, echter ben ik constant de zelfde formules aan het intoetsen en aan het kopieren. is het mogelijk om ergens bv een optie a of b in je sheet te hebben zodat je in je eigen rekencel alleen a hoeft in te vullen en dan vervangt hij deze door bv het vakje linkjs er van maal het vakje rechts er van?

Selecteer alle cellen waar die formule moet komen.

Stel dat je begint te selecteren in cel E5.

Typ dan

=D5*F5

en druk NIET Enter, maar Ctrl-Enter. Dan komt de formule in alle geselecteerde cellen te staan.

Wigi

Selecteer alle cellen waar die formule moet komen.

Stel dat je begint te selecteren in cel E5.

Typ dan

=D5*F5

en druk NIET Enter, maar Ctrl-Enter. Dan komt de formule in alle geselecteerde cellen te staan.

Wigi

Ik heb bij de formule 1 vaste waarde die ik steeds moet gebruiken, ik weet dater een mogelijkheid is om een A1 hokje bevoorbeeld te vast selecteren terwijl C1 C2 C3 steeds verder naar beneden loopt, dnek als ik dit er bij voeg mijn probleem is opgelost, weetalleen niet hoe ik dit doe.

Wat vast moet staan: zet daar een $ voor

Dit kan zowel voor de kolomletter, de rijnummer, of beide.

het is uiteindelijk "=($M$nummer1, 2 of3)* de benodigde hokjes" geworden

Heel erg bedankt voor je tijd,
groetjes jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan