Excel automatisatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

joachimvds

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 dec 2009
Volgend probleem stelt zich:
Ik moet bepaalde lijsten gaan verwerken met duizenden rijen hierin. Naar mijn inschatten moet het mogelijk zijn hiervoor een macro of iets in vba te schrijven om dit te automatiseren.
Hopelijk kan er mij iemand hiermee helpen, alvast bedankt!

Dit is wat de macro/script zou moeten doen:
De waarde in Blad2!A1 moet worden gezocht in kolom A van Blad1.
Vervolgens zou rij 1 van Blad2 dan onder de gevonden rij in Blad1 moeten geplaatst worden in bvb kolom D.

Om dit te verduidelijken heb ik een fictief voorbeeld gemaakt in xls, zie bijlage.
Blad1 en Blad2 komen er in voor. Het gewenste resultaat zit in het derde tabblad.

Alvast bedankt,
Mvg
Joachim

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
Mail adres verwijderd. Hulp gaat via het forum en niet via mail

Dit is perfect manueel te doen.

1. Kopieer de rijen uit blad 2 naar cel D5 in blad 1
  2. Zet in kolom G van blad 1 een SOM functie die de som neemt van kolom A en kolom D
  3. Sorteer de HELE tabel in blad 1, eerst oplopend op kolom G, dan aflopend op kolom A
  4. Klaar!

Wigi

Ja natuurlijk is het allemaal manueel te doen... maar ik dacht niet dat dat mijn vraag was.
Het gaat hem over enkele duizenden zaken die moeten gekopieerd worden en logischerwijs is het wel complexer dan het onozele fruit voorbeeld dat ik jullie geef.
De bedoeling was gewoon, als ik een macro code zou gekregen hebben voor het fruitvoorbeeld via dit forum, dan had ik zelf de code kunnen aanpassen naar het probleem waar ik voor sta op mijn werk.
Dit lukt jullie echter blijkbaar niet.
Ik zoek het zelf wel verder uit, heb een handboek macro's en vba excel aangekocht en ik zal er zo wel uitkomen.

Toch bedankt aan iedereen die er moeite voor gedaan heeft!
Mvg
Joachim

@admin => mag gesloten worden wat mij betreft!

Oplossen

Beste Joachim,

Ik ben hier alweer een tijdje niet meer geweest en zie nu je vraag. Jou probleem is vrij makkelijk op te lossen met een vba-macro. Mocht je nog hulp willen hebben dan kan je me altijd mailen, je kan het werk ook outsourcen mocht dit nodig mogen zijn.

Gegroet

Beste A4A

Ik ben blij u post te lezen!
Ik zal mijn vraag nog concreter trachten te maken en u daarvoor vervolgens contacteren. Gezien de wet op privacy en dergelijke meer, kan ik het werk zelf niet posten.
Maar ik laat zeker iets weten! U bent alvast bedankt.

Mvg
Joachim

Dat kan zeker met een macro. Als je met een eerste aanzet komt denk ik dat er zeker helpers zijn die daarop gaan verder borduren en/of fouten rechtzetten. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan