• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel Automatisch aanvullen uit database

Status
Niet open voor verdere reacties.

schumibooty

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
Beste lezer,

Ik zou graag het volgende willen realiseren. En heb hierbij jou hulp nodig.

Ik heb op blad1 een lijst staan met allemaal adressen (±10.000 (alfabetisch)) met hun bijhorend volgnummer, nu zou ik op blad2 bv de eerste drie (of meer) letters van het adres willen typen. En dan zou excel de mogelijk combinatie moeten weergeven (waar de drop-downlist automatisch uitvouwt (dus niet klikken op het pijltje (indien mogelijk))) in de vorm van automatisch aanvullen. Dit voor meerdere cellen onder elkaar.

Graag hiervoor uw deskundig advies

Groeten

Bekijk bijlage Voorbeeld_Adressenlijst_Automatisch_Aanvullen.xls

Laatst bewerkt:
Waarom wil je het resultaat in een drop-downlist?
Het antwoord is toch maar 1 waarde??

Dit is ongeveer wat ik wou
nu nog dit resultaat laten weergeven in een drop-down list per cel

Leg eens even duidelijk wat je wil. Maak daarvoor een voorbeeldje en laat zien wat je waar invoert en wat het resultaat moet zijn.

Waarom wil je het resultaat in een drop-downlist?
Het antwoord is toch maar 1 waarde??

Omdat als men een papieren adressenlijst heeft met x aantal adressen. Zo kan men dan bv. de eerste paar letters typen (en niet het volledige adres).
Die dan de mogelijk combinatie tevoorschijn toont en kan klikken op het adres dat men nodig heb. Om vervolgens hetzelfde te doen voor de volgende cel voor het volgende adres op de adressenlijst enz...
Maar men heeft meerdere adressen op de lijst staan en niet maar eentje!

Concreet voorbeeld.

Een postbode rijd een bepaalt traject met dagelijks andere adressen. Zo kan hij dan enkel de adressen typen die hij nodig heeft voor die dag en sorteert die op volgnr hoe hij de post bedeelt.
Aangezien dit volgens mij sneller werkt dan de volledige adressen te moeten typen en/of op te zoeken.

Laatst bewerkt:
Maar hoe maak je dit?

Ik heb dit niet gemaakt hoor.

Kijk in het naamvak (links naast de formule vak) naar de Naam gevingen
Kijk bij formules hoe deze zijn gemaakt.
Kijk bij Validatie (als je op de cel staat) hoe dit is gedaan, ze zijn alle 2 verschillend.

Pluis dit uit en tracht het na te maken.
Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan