• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel automatisch invullen met gegevens vanaf tabblad 1 (urenregistratie)

Rob4Rob

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jan 2024
Berichten
3
Hallo,

Ik heb een Excel-doc gemaakt voor registratie van gewerkte plus- en minuren van mijn werknemers (Zie bijlage -> cellen in geel).

Nu heb ik het idee om het bijhouden van dit Excel bestand te vergemakkelijken. Ik wil door alleen op tabblad 1 een vijftal cellen in te voeren, dat vervolgens mijn ingetypte gegevens terecht komen in het juiste tabblad en in de juiste cellen.

Bijvoorbeeld in tabblad 1 voer ik in:
Naam werknemer: Piet
Datum gewerkt: 1-1-2025
Plus-uren: 7
Min-uren: -
Opmerking: Piet heeft 7 plus-uren gewerkt

Nadat ik bovenstaande gegevens heb ingevoerd, wil ik dat Excel automatisch deze gegevens transporteert naar het juiste tabblad en de juiste cellen. (Zie bijlage -> cellen in geel)

Kunt u mij helpen met het maken van de juiste formules? Volgens mij heb ik te maken met de functies "celverwijzing" en "if-then"?

Ik hoor graag van u.

Groeten Rob :)
 

Bijlagen

  • voorbeeld.ods
    6,4 KB · Weergaven: 13
Zo te zien zijn er niet veel die dit oppakken, met het open document formaat.
Om het te doen zoals jij het wil zal je met een beetje vba moeten werken, want met een formule of verwijzing verdwijnen de gegevens als je die zou veranderen.
Ik heb er een echt Excel bestand van gemaakt, maar in Libre office oid kan er wel eens iets fout gaan en worden slicers niet ondersteund.
 

Bijlagen

  • voorbeeld uren.xlsx
    18,1 KB · Weergaven: 8
Zo zou het ook kunnen.
 

Bijlagen

  • voorbeeld uren.xlsx
    36,2 KB · Weergaven: 6
Als ik straks thuis ben zal ik een sheet opladen waar je misschien iets mee bent.
 
Moest iets veranderen.
 

Bijlagen

  • voorbeeld uren.xlsx
    40,2 KB · Weergaven: 2
Ik moet weer wat veranderen, hij loopt niet goed, zal hem later plaatsen.
Heb wat verkeerd gedaan. Met welke Excel werk je.
 

Bijlagen

  • voorbeeld uren.xlsx
    35,5 KB · Weergaven: 3
Laatst bewerkt:
Wees slim en plaats alles in 1 lijst, anders zal de volgende vraag zijn hoe kan ik alles van een gans jaar zien.
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsm
    33,3 KB · Weergaven: 11
Goedemorgen, ik werk in Excel uit 2019. Dank voor de reacties. Ik sta versteld van de mogelijkheden!
 
@Rob4Rob

in bijlage de sheet.
test hem eens en laat maar weten wat je er van vind.
Je moet bij deze enkel nog de variabele feestdagen aanpassen, als ik effe tijd vind, zal ik dit nog eens aanpassen dat dit ook automatisch gebeurd.
Best is dat je de tabbladen beveiligd met een paswoord, dan kunnen ze geen aanpassingen doen aan de formules.
onderaan kan je de uren verlof in geven.
Op het tabblad Januari, kan je onderaan de klok starten en ook het jaar aanpassen.
 

Bijlagen

  • Uurrooster dagen.xlsm
    115,3 KB · Weergaven: 13
@proefkonijn, heb je mijn laatste bestandje gezien.
Die doet volgens mij precies wat je wilt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan