• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel automatisch mail verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

geetn

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2012
Voor mijn werk zou ik een een inventaris opmaken met het materiaal dat wij nog hebben in ons magazijn. Elke keer als wij iets er zouden uitnemen zouden wij dit aanpassen, maar is het mogelijk dat excel automatisch een mail verstuurd naar onze baas met de melding dat er nog maar zoveel stuks liggen van een bepaald iets.
BV. mij moeten altijd op zijn minst 20 planken liggen hebben. Ik verander in excel dat wij nog maar 19 planken hebben liggen, excel zou dan automatisch een mail moeten versturen naar mijn baas met de tekst, gelieve planken te bestellen, wij hebben er nog maar 19 meer liggen.
Of is dit niet mogelijk?
Ik zou een standaard zin maken en excel zou dan juist nog het aantal stuks moeten invullen en wat het is, en deze dan verzenden naar mijn baas zodat ik niet telkens moet een mail sturen.

mvg
Geetn

Dan moet je even een Excel bestandje plaatsen met de vermelding welke cel(len) er veranderen bij het invoeren en met welk mailprogramma je werkt.

Een automatisch mailtje voor als er te weinig planken zijn lijkt mij wat teveel.
Want een uurtje later zijn er te weinig spijkers dus dan weer een mailtje
Weer een uurtje later en de schroeven zijn op en weer een mailtje.
Balken op mailtje.
enz.

Ik zou gek worden van al die mailtjes.
Misschien dat je aan het eind van de dag een een inventarisatie maken en dan één mailtje per dag naar je baas.
Hij zal neem ik aan ook geen 4 (of meer) bestellingen bij dezelfde leverancier op een dag de deur uit doen.

bedankt voor de reacties.
Het is ook niet zo dat er elke dag een mail zal verstuurd worden. de planken waren maar een voorbeeld dat ik heb gegeven. Dit zou gewoon zijn omdat wij het hem vergeten te vragen ofzo, dat hij het op tijd weet, want de leveringen bij ons kunnen 2 weken duren.
In bijlage heb ik een simpel bestandje gemaakt van hoe het er ongeveer zal uitzien.
In het 2de tabblad komen de leveringen, deze worden dan doorverwezen naar het eerste tablad. per dag word het aantal dat wij nodig hebben afgetrokken. Als in bv. b2 minder dan 20 komt ( nu 17 ) dan zou excel moeten een mail versturen, zodat mijn baas weet dat ze op zijn en dat hij er rekening zal moeten mee houden dat hij ze zal moeten bijbestellen als hij een bestelling doet.

Bijlagen

Ik hoop dat je Outlook gebruikt als mailprogramma.

sorry, dit ben ik er vergeten bij te zetten.
normaal gebruik ik windows live mail, maar ik denk wel dat outlook ook wel zal lukken om mijn mails in te plaatsen

De code staat in het bestand en is gemaakt voor Outlook.
Zodra als de waarde in de cellen in kolom B kleiner dan 20 zijn, wordt er een mail aangemaakt.

Bijlagen

Hartelijk dank voor het bestandje,
zou u mij kunnen zeggen hoe ik dit moet doen?
of kan ik geen verschillende waarden ingeven, zodat het eerste bv 20 is, het 2de 15 en het 3de 14.
of moet ik telkens de ene waarde gebruiken?

Om de code eenvoudig te houden heb ik een nieuwe kolom B ingevoegd.
In de cellen in kolom B staan de verschillende waarden (min).

Bijlagen

hartelijk bedankt, dit was net wat ik zocht.
Kan ik zelf nog automatisch het onderwerp en de geadresseerde veranderen of lukt dit niet?

Druk Alt+F1 en je komt in de VB editor.
In het linkervenster (projectverkenner) dubbelklikken op 'Blad1 (geplaatst)'.
Nu zie je de code staan in het grote witte vlak.

zeer hartelijk bedankt,
dit was echt wat ik in gedachten had

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan