• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel automatisch saven in verschillende bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trace7r

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2007
Berichten
81
Is het mogelijk om data in een Excel (2007) bestand automatisch te saven in verschillende bestanden???

Zo heb ik bvb een bestand met 1000 regels en ik wil de eerste 100 in bestand 1 saven en de volgende 100 in bestand 2 en zo tot bestand 10...

Wat is hier de gemakkelijkste manier voor??

Groetjes Trace7r.
 
Is het mogelijk om data in een Excel (2007) bestand automatisch te saven in verschillende bestanden???

Zo heb ik bvb een bestand met 1000 regels en ik wil de eerste 100 in bestand 1 saven en de volgende 100 in bestand 2 en zo tot bestand 10...

Wat is hier de gemakkelijkste manier voor??

Groetjes Trace7r.

Ja dat is allemaal mogelijk.
Saven in een apart bestand, of op een apart blad ?

Een voorbeeld bestandje zou makkelijk zijn.
 
hoe een voorbeeld? Ik vraag gewoon hoe dat moet???

bvb 2 kolommen met 1 product_id en 2 product_omschrijving

ik heb:
10 borstels.
10 handdoeken.
10 tandenborstels.

en ik wil automatisch:
de borstels in product1.xlsx
de handdoeken in product2.xlsx
de tandenborstels in product3.xlsx

en dit is maar een voorbeeld, in de xlsx file waar ik dat in wil doen praten we over 25.000 producten die in files van 300 a 350 producten gesaved moeten worden.

Belangrijk is wel dat op het aantal geselecteerd wordt en niet op het soort product.
Dus alle files worden even groot.

Trace7r.
 
Laatst bewerkt:
Dan moet je eerst opzoeken op dit forum hoe je een nieuwe file aanmaakt, en opslaat op de harde schijf (SaveAs). Dat is al vaak voorgekomen.

Rest dan nog het opknippen van de lange file waarmee men hier wel kan helpen als jij vastzit.
 
Bedankt he Wigi dat is ten minste een antwoord...

De 2 eerste reacties van Revdutchie daar heb ik mijn bedenkingen wel bij

Ik vraag hier tweemaal wat uitleg en ik krijg 2 keer een antwoord van ja het kan en sorry voor mijn onnozeligheid,

Sorry maar met zo'n opmerkingen wordt het niveau van een deftig forum als dit wel serieus omlaag getrokken.

Ik stel toch maar een simpele vraag, als de uitleg niet duidelijk is ok, dan leg ik dat ook uit maar als je dan zo een reactie krijgt van sorry voor mijn onnozeligheid, dat is niet echt mijn bedoeling...

En nee ik ben geen expert of slimmerik, maar gewoon een forumgebruiker zoals de meeste hier en hoop dan ook hier dingen te kunnen leren.
 
In de bijlage een voorbeeld van hoe je dit kunt oplossen.

Lees de VBA rustig door en probeer 'm uit door met F8 rustig de code uit te voeren. Je ziet dan precies wat er gebeurd en kan dan waar nodig deze aanpassen.

In dit voorbeeld wordt een tabel van regel 1 t/m 30 opgesplitst in 3 bestanden. Waarbij wel telkens de 1e regel meegenomen wordt (er vanuit gaande dat je hier de kolomkoppen in zet).
Ieder deel wordt in een apart bestand opgeslagen.
 

Bijlagen

Hey PSV Supporter,

Al een geluk dat er in de lichtstad nog een lampje brand :thumb:

In ieder geval al hartelijk bedankt.
 
Check mijn lokatie, dat is wel een paar kilometer van Eindhoven vandaan, haha.

Mijn bestand is geen complete oplossing, maar met een beetje nuchter verstand, gebruik van de F1 toets en wat rondneuzen op dit forum moet je een heel eind kunnen komen!
 
Ben zelf niet van Nederland dus weet niet alle gemeenten liggen, in ieder geval had het wel juist kunnen zijn he :D
 
Ik vraag hier tweemaal wat uitleg en ik krijg 2 keer een antwoord van ja het kan en sorry voor mijn onnozeligheid,

Lezen is ook een kunst, in mijn eerste reactie vraag ik gewoon hoe je het gesaved wil hebben, als los bestand of in een blad en zeg alleen dat een voorbeeldje makkelijk zou zijn.
 
Bron Wikipedia:

een bestand is een geordende verzameling van gegevens.

Dat kan dus in excel een blad zijn of LOS excel bestand, en zo vroeg ik het ook !

Maar laat maar gaan, mijn eerste reactie was gewoon een vraag omdat ik wilde helpen en als ik dan als weder antwoord een reactie krijg wat min of meer neer komt op van zeur niet zo geef gewoon antwoord, dan pas ik.
 
Laatst bewerkt:
@Trace7r
Quote uit Tips Om De Helpers Uit Deze Sectie Van Dienst Te Zijn
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=278887
Om een vraag duidelijker over te laten komen is het verstandig om een voorbeeldbestand bij te voegen. Lukt dit niet omdat er bv. privégegevens in staan, voeg dan toch een bestand bij wat je probleem duidelijk maakt. Dit helpt de specialisten die in deze sectie hulp bieden een eind op weg.
 
Laatst bewerkt:
OK, sorry hierbij bied ik iedereen mijn excuses aan.

Hierbij een voorbeeldbestand met 100 producten en die moeten dus verdeeld worden in 10 bestanden (worden uiteindelijk csv bestanden dus geen 10 tabbladen in 1 xlsx bestand) van telkens 10 producten.

Ik hoop hier mijn eigenzinnigheid mee opgelost te hebben en bedankt voor de reacties.

Trace7r.
 

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Test deze eens op je voorbeeldbestand. Wat betreft de naamgeving heb ik gewoon Produkt genomen met een nummer achter.
Code:
Sub tst()
Application.ScreenUpdating = False
counter = 1
For i = 1 To 100 Step 10
    Range("A" & i).Resize(10, 2).Copy
    Workbooks.Add
    [A1].PasteSpecial xlPasteValues
    Columns("A:B").EntireColumn.AutoFit
    With ActiveWorkbook
        .SaveAs "D:\Mijn documenten\" & "Produkt" & counter & ".xlsx"
        .Close
    End With
    counter = counter + 1
Next
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Hey Warme bakkertje heel hartelijk bedankt,

Heb er nog wel een foutje uit moeten halen:
[A1].PasteSpecial xlPasteValues
heb ik moeten veranderen in
Sheets("Blad1").Range("A1").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues
Want de gegevens werden in het bronbestand geplakt in plaats van in de nieuwe bestanden, de rest was helemaal in orde.

Moet alleen het forum nog eens afschuimen of je zo ook ineens naar een .csv bestand kan saven.
Ondertussen een oplossing gevonden door:
.SaveAs "D:\Mijn documenten\" & "Produkt" & counter & ".xlsx"
te vervangen door:
.SaveAs "D:\Mijn documenten\" & "Produkt" & counter & ".csv", FileFormat:=xlCSV, CreateBackup:=False

Alleen het scheidingsteken krijg ik nog niet in orde, moet een ; worden ipv ,

Hiervoor heb ik ook FileFormat:=xlCSVMSDOS al geprobeerd.

Nogmaals heel hartelijk bedankt. :thumb:

Trace7r.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan