• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel Bedrag samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tazer

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2006
Hallo,

Ik heb voor de kassa een formule nodig, ik gebruik nu alleen nog de formule:

=SOMPRODUCT(A4:A15;C4:C15) en ik dacht misschien voor de handigheid in de E kolom =SOMPRODUCT(A4;C4) t/m (A15;C15)

Waarin de A kolom van de munten en biljetten zijn en de C kolom de aantallen. Nou heb ik dus een formule nodig die ervoor zorgt dat er €207,- samengesteld wordt, met een vast aantal biljetten, tenzij een groter aantal biljetten een vereiste is om bij de €207,- uit komen, en de rest met muntgeld.

Alvast bedankt,

Laurens Peek

Laatst bewerkt:
Dankjewel! Het is een begin maar het zijn formules waar ik niet veel van snap. Daarnaast is dit een formule die zo min mogelijk geld bij elkaar zoekt, stel je hebt 501 euro, dan geeft ie een briefje van 500, en een euro. En dat is voor wisselgeld niet bepaalt handig. Ik ga er even mee aan de slag, maar als iemand iets weet dan hoor ik het graag!

goed, dat is opgelost, je zet gewoon een 0 bij de 500 en een 0 bij de 200 etc.. Maar nou wil ik de combinaties ook nog laten corresponderen met het aantal beschikb are biljetten en munten, ik neem aan met de ALS functie.. hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan