• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel : ben starter heb een vraag: hoe je een bestand kunt sorteren???

Status
Niet open voor verdere reacties.

surprise

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2007
Goededag,

Ik heb een bestand en die wordt gescheiden door ; dus hier een voorbeeld:
2;Reinieren;Dave;dave@barbanson.eu;;2011-03-31 16:20:30

in excel wil ik graag dit in aparte kolomen hebben:
id_customer;lastname;firstname;email;ip_address;newsletter_date_add

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

Groet,
Dave

Data -> tekst naar kolom -> scheidingsteken en dan ; selecteren of invullen

Ron

Zorg dat je de kolom heb geselecteerd die gesplitst moet worden

Bovenop de menubalk is, in ieder geval in Excel 2003, een selectieveldje wat Data heet. Klik en er rolt een menu uit naar beneden. Ga naar Tekst naar Kolom en klik.
Nu komt er een dialoog, zorg dat het zwarte balletje bij "scheidingsteken" staat (ik heb hier een engelse versie dus ik moet een beetje raden naar de vertaling)
Selecteer Volgende
Type dan in het vakje bij scheidingsteken ; in
Klik finish of einde (meest rechtse knop onder)
en klaar is surprise

Ron

Ron,

Dat heb ik voor elkaar gekregen.

Maar nu ga ik die zin: b.v.: 1;DOE;John;pub@prestashop.com;;2011-01-27 13:23:05 kopier en plak in regel 2 dan doet hij het nog niet???

Geen idee wat je bedoelt
Maar als je die cell selecteert en weer data->tekst naar kolom etc erop loslaat dan moet het werken. Gaat niet vanzelf

Ron

Ron,

Overnieuw:
heb in de vakjes op nummer 1 : id - achternaam - voornaam- email adres-ip adres - newsletter staan. : van a t/m f dit is oke, maar dan:
kopier ik de eerste zin vanuit een ander file : 1;DOE;John;pub@prestashop.com;;2011-01-27 13:23:05 en plaats die op nummer 2 in excel

Maar wat moet ik dan doen, zodat hij ze apert gaat plaatsen???

Zorg dat je de cell heb geselecteerd die gesplitst moet worden

Bovenop de menubalk is, in ieder geval in Excel 2003, een selectieveldje wat Data heet. Klik en er rolt een menu uit naar beneden. Ga naar Tekst naar Kolom en klik.
Nu komt er een dialoog, zorg dat het zwarte balletje bij "scheidingsteken" staat (ik heb hier een engelse versie dus ik moet een beetje raden naar de vertaling)
Selecteer Volgende
Type dan in het vakje bij scheidingsteken ; in
Klik finish of einde (meest rechtse knop onder)
en klaar is surprise

Ron

Ron,

Geweldig ik snapte het in het begin niet helemaal maar het kwartje is gevallen.

Ik dank je vriendelijk voor de geboden hulp, en als ik iets terug kan doen zeg het maar.

Je kunt de vraag op opgelost zetten :eek: net boven je eerste post

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan