• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestand 2016 openen welk is opgeslagen op bureaublad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mathijs CM

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Goede morgen met Math

Ik ben gisteren overgestapt van Excel 10 naar Excel 2016. De bestanden die ik in Excel 10 had opgeslagen op het bureaublad kon ik gelijk openen. Nu ik werk met Office 16 schijnt dit niet meer te kunnen! Is dit echt zo of is er een andere mogelijkheid om toch gelijk te openen.

bij voorbaat dank Math

Als je eerst excel 2016 opent en van daaruit het bestand op je bureaublad opent, lukt dat wel?

Bij de mapopties zal toch echt verteld moeten worden welk programma gestart moet worden als een bestand met een bepaalde extensie aangeklikt wordt.

Openen excel 10

Hoi,

Nee dat werkt ook niet. Het vreemde is als ik een nieuw bestand maak en dat dan opsla op bureaublad dan kan ik dat ook niet gelijk openen. Heel vreemd, want dit is niet prettig werken. Heb verschillende bestanden juist opgeslagen op het bureaublad om zodoende sneller en makkelijker te werken en met Office 2010 geen enkel probleem.

math

3 vragen :
1. staat er nog een andere Office versie op de machine?
2. bezit je genoeg kennis van Windows als ik vraag of je even wil kijken welk programma gekoppeld is aan de bestandsextensie van de 'probleembestanden'(zo niet dan breid ik het bericht uit hoe je dat kunt zien / checken)
3. wil je svp van zo'n probleembestand de complete pathnaam in je volgende bericht plaatsen. (Dus de pathnaam die in de burobladkoppeling te zien is)

Laatst bewerkt:
Openen vanaf bureaublad Excel bestand.

Goede middag,

Nee ik heb weinig verstand van windows. De bestanden die nu op bureaublad staan zijn gemaakt in office 10. Opgeslagen als bureaublad met naam en als excel bestand. Ik hoefde maar de dubbelklikken op het bestand zichtbaar op bureaublad en kon er gelijk ik werken.
Aks ik hetzelfde doe in Office 2016 lukt dit niet. Zeer vreemd. xlsx betsanden.
Zover ik weet staat er geen andere versie van Office meet op computer.

Math

Ga naar het configuratiescherm, kies daar voor 'standaardprogramma's' en vervolgens klik je op 'een bestandstype of protocol aan een programma koppelen'.
Scroll nu naar beneden en vertel ons wat je leest achter .xls en .xlsx (dus welke programma's aan deze extensies zijn gekoppeld)
Niets verandereren, alleen lezen en daarna scherm weer verlaten zonder wat te wijzigen.

Check tevens in het configuratiescherm en vervolgens 'programma's en onderdelen', of je naast Office 2016 daar nog een andere versie hebt staan.

Laatst bewerkt:
Openen excel 10

Goede middag,

Degene die de nieuwe schijf en het programma office 2016 gisteren heeft geinstalleerd is op mijn verzoek reeds bij me geweest. Het is een zeer deskundig iemand en hij begreep er ook niets van.
Maar hij geen gelijk zoeken en had het vermoeden dat omdat hij eerst office 2016 had geinstalleerd en erna office 2010 van computer had verwijderd dat er iets mis was gelopen. Hij heeft toen een herstel programma gebruikt en toen dit klaar was, was het probleem opgelost.

Een ieder echter bedankt die mij heeft proberen te helpen.

Math

Ik weet het wel zeker! (de volgorde waarin het e.e.a. is gebeurd) Die snelkoppelingen verwezen allemaal naar de .exe van 2010 en die was er niet meer en dus konden ze ook niet gaan 'werken'.

Oké, dan was hij mij één stap voor. Afhankelijk van wat jij op mijn vragen zou hebben geantwoord zou ik hebben geschreven :
ga naar programma's en onderdelen in het configuratiescherm, klik op Office en kies voor 'wijzigen', daarna voor herstellen (online) en dan 10 minuutjes wachten. Ik gok dat dat is wat die persoon bij jou heeft gedaan?

Bij toekomstige problemen met Office kun je dit ook (veilig) zelf doen. Er verandert niets aan je eigen bestanden, die blijven allemaal bestaan, alleen de Officeprogrammatuur wordt opnieuw 'ingeregeld'.

Laatst bewerkt:
Openen excel 10

Hoi Waarschijnlijk dus inderdaad. Hij heeft echter gisteren zijn geld ontvangen voor plaatsen nieuwe snellere schijf, toetsenbord etc alsmede installeren van Office 2016. Hij is betrouwbaar en geen geldwolf. Toen ik hem vertelde dat een en ander niet goed was, geen probleem binnen een kwartiertje bij me thuis met zijn motor en gratis probleem opgelost.

Math

Oké en zonder zijn deskundigheid in twijfel te trekken :) :D had ik wel verwacht dat hij dan zou hebben geweten dat het zéér aan te bevelen is om éérst de oude versie te verwijderen, alvorens een nieuwe te installeren, JUIST om dit soort problemen te voorkomen.

Laatst bewerkt:
Blijft alleen de vraag: waarom office 2010 vervangen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan