• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestand als pdf verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

koole683

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2005
Beste,
Ik maak facturen in Excel en wil die op mijn PDF briefpapier naar klanten mailen, maar het wil maar niet lukken.
Wie kan mij uitleggen hoe dat moet ?
Alvast hartelijk dank !

Hoi,
Post eens een vbtje je excel bestand. ( zonder gevoelige info)

Beste,
Dank voor uw reactie.
Dit is wel precies wat ik bedoel.
Ik kan hier natuurlijk andere facturen in "plakken" en het op die manier gebruiken, waarvoor veel dank.
De vraag is natuurlijk hoe u dit gedaan heeft ?

Pieter.

Hoi Pieter,
de code van de twee knoppen kan je vinden in de VBA editor. (Alt + F11)
Er zijn genoeg voorbeelden te vinden, o.a. hier op het forum, of google eens op mail Ron de Bruin.
Ik spaar al jaren stukjes code die ik opsla in mijn excel kastje. Bij mij was het eerder een kwestie van copy en paste.
En voor de achtergrond heb ik ook niet het warme water uitgevonden, zie deze link.
https://support.office.com/en-us/article/add-or-remove-a-sheet-background-3577a762-8450-4556-96a2-cc265abc00a8 Kwestie van wat zaken uit te proberen.
Als extra:
Ik weet natuurlijk niet hoe je de facturen aanmaakt, maar hierbij een voorbeeldje hoe ik zoiets zou aanpakken.
In het vbtje gaat het over opdrachten, maar dit kan net zo goed voor facturen of klanten of leveranciers of producten of een combinatie.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan