• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel bestand automatisch verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Budel

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2015
Beste,

Ik ben al enige tijd bezig om een simpel Excel bestand automatisch te laten verzenden bij afsluiten (opslaan) van het bestand.
Mijn opzet is dat bij het afsluiten automatisch een mail word gezonden naar 5 vooraf ingestelde personen.
Echter wil het mij niet lukken daarom de vraag, Wie kan mij hierbij helpen om de juiste macro aan het bestand toe te voegen.
Bij voorbaat dank.

Bijlagen

Daar is wel een code voor te maken, maar het ligt er aan welk mailprogramma je gebruikt.

Met onderstaande code in Thisworkbook module.
Het gehele bestand wordt verzonden in BCC en opgelagen op je Pc bij het sluiten van het bestand.
Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean) With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(0)
    .bcc = Join(Array("geadresseerde@provider.com", "adres2@.gmail.com", "enz"), ";")
    .subject = "blabla"
    .attachments.Add ThisWorkbook.FullName
    .display 'or send
    End With
 ThisWorkbook.Save
End Sub

@ Harry

Klein foutje geslopen in het posten van de code. ;)
Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean) 
 With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(0)
    .bcc = Join(Array("geadresseerde@provider.com", "adres2@.gmail.com", "enz"), ";")
    .subject = "blabla"
    .attachments.Add ThisWorkbook.FullName
    .display 'or send
    End With
 ThisWorkbook.Save
End Sub

Hé harry & Rudi,

Dankjewel voor de snelle reactie.
Ik heb de code erin kunnen zetten maar heb nog een vraag, als ik nu het bestand afsluit gaat hij naar outlook en moet ik handmatig de mail verzenden.
Kan dit ook zo ingesteld worden dat dit automatisch gaat.

Mvg, Harrie

Vervang Display door Send.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan