• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel bestand beveiligen als alleen lezen met wachtwoord

• Onderwerp starter Onderwerp starter GerV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GerV

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2015
Ik heb nu al enkele uren zitten zoeken in dit forum en op internet hoe ik (middels vba) een excel bestand kan beveiligen als alleen lezen met een wachtwoord. Waarschijnlijk geef ik de verkeerde zoekwoorden in.

Wat ik via vba wil doen is wat je normaal via "opslaan als", "Extra", "Algemene opties" doet.

Wie kan mij een hint geven waar ik dit kan vinden cq de vba code leveren.

GerV

Neem er eens een macro van op.

Edmoor,

ben ik vergeten erbij te vermelden maar dit neemt hij niet op in de macro.

GerV

Edmoor,

is het mogelijk, indien deze "beveiliging" op het excel bestand zit, om de gegevens via een ander excel bestand te updaten?

GerV

Geen idee.
Ik verwacht van niet, maar test het eens.

edmoor,

lukt inderdaad niet.

Ik zal dus iets anders moeten verzinnen.

Bedankt.

GerV

ik wilde dat het bestand pas geopend werd als je een geldig pw ingeeft (wat je normaal bereikt via extra, algemene opties), maar het bestand moet wel geupdated kunnen worden middels een ander exel bestand.

GerV

Dat is wat anders dan "Alleen lezen", zoals je in #1 vroeg.

Edmoor,

bij extra, algemene opties heb je 2 mogelijkheden, alleen lezen of bewerken.

GerV

Met een macrootje is het updaten van een bestand met wachtwoord geen probleem, zo lang je het wachtwoord maar aan de macro "bekend maakt".

Edmoor,

bij extra, algemene opties heb je 2 mogelijkheden, alleen lezen of bewerken.

GerV

En daarvan vroeg je dus, "alleen lezen".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan