• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestand beveiligen bij sluiten (denk ik)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Weust

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2011
Hallo allemaal,

Ik heb een overzicht in excel met veel belangrijke gegevens. Dit overzicht wordt bijgewerkt door 5 verschillende personen. Daarnaast wordt dit overzicht alleen bekeken / ingezien door een stuk of 30 andere personen.

Nu wil ik het bestand beveiligen zodat alleen de 5 personen die hier ‘rechten’ voor hebben het bestand kunnen aanpassen. De rest mag het alleen bekijken.

Nu heb ik het bestand beveiligd d.m.v. bladbeveiliging maar dit werk niet echt. Het weer terug zetten van de bladbeveiliging wordt vaak vergeten.

Is er een manier (mag ook in VBA met beforeclose o.i.d.) waardoor de beveiliging er automatisch opzit bij openen?

Groet

Als het echt belangrijke info is zou ik als ik jouw was aan de systeembeheerder vragen om netwerkrechten voor alleen lezen
excel beveiliging stelt niks voor.

Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
For i = 1 To Sheets.Count
Sheets(i).Protect Password:="1234"
Next
End Sub

Niels

Sla het bestand op als PDF-bestand dan kan niemand(?) er iets aan wijzigen.

Als het echt belangrijke info is zou ik als ik jouw was aan de systeembeheerder vragen om netwerkrechten voor alleen lezen
excel beveiliging stelt niks voor.

Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
For i = 1 To Sheets.Count
Sheets(i).Protect Password:="1234"
Next
End Sub

Niels

Hey Niels,

Het werkt!

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan