Hallo,
Ik wil graag mijn excel betsand beveiligen tegen bewerken voor bepaalde personen binnen de organisatie. Dit zou via een wachtwoord kunnen, maar ook via de gebruikersnaamvan Windows.
Onderstaande code heb ik gevonden op helpmij, maar helaas doet hij niet precies wat ik wil.
Ik wil namelijk dat maar 3 medewerkers van heel de organisatie toegang hebben om dit bestand te bewerken. Alle overige medewerkers moeten automatisch een bericht krijgen dat det bestand als alleen lezen is geopend en dus niets aangepast kan worden.
Is dit mogelijk? Zo ja, hoe?
Alvast bedankt!
Ik wil graag mijn excel betsand beveiligen tegen bewerken voor bepaalde personen binnen de organisatie. Dit zou via een wachtwoord kunnen, maar ook via de gebruikersnaamvan Windows.
Onderstaande code heb ik gevonden op helpmij, maar helaas doet hij niet precies wat ik wil.
Code:
Private Sub Workbook_Open()
Application.ScreenUpdating = False
On Error GoTo Fout:
If Application.UserName = "Medewerker 1" Then GoTo Doen
If Application.UserName = "Medewerker 2" Then GoTo Doen
GoTo AlleenLezen
Doen:
MsgBox "Bestand beschikbaar om te wijzigen"
Exit Sub
Fout:
Application.DisplayAlerts = False
ActiveWorkbook.Close
Exit Sub
AlleenLezen:
MsgBox "Het bestand wordt geopend als alleen lezen, wijzingen worden niet opgeslagen"
Application.DisplayAlerts = False
End Sub
Ik wil namelijk dat maar 3 medewerkers van heel de organisatie toegang hebben om dit bestand te bewerken. Alle overige medewerkers moeten automatisch een bericht krijgen dat det bestand als alleen lezen is geopend en dus niets aangepast kan worden.
Is dit mogelijk? Zo ja, hoe?
Alvast bedankt!