• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel bestand copieren zonder formules

Status
Niet open voor verdere reacties.

h.ploegstra

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2000
Hoe kan ik een excel bestand copieren zonder de formules hierin mee te nemen. Het betreft een uitgebreide uitslagenlijst waarin de stand automatisch wordt uitgerekend. Ik wil alleen de namen en de stand copieren. Als ik de overige kolommer verwijder geeft hij de eindstand ook niet meer weer. (office xp)

bvd Harrie

Stuur je bestand ff mee als bijlage!

Bedoel je zoiets als in de bijlage?

Bijlagen

Hier is het bestand. Het is de bedoeling dat alleen de kolommen A,B, DE, DF, DG worden gekopieerd. Hierna kan ik de rangschikking via de optie data sorteren.

Harrie Ploegstra

ehh .... geen bijlage .... ?
Je moet het bestand eerst comprimeren:

Rechtsklik op het bestand en in het snelmenu:
Kopieren naar ..... Gecomprimeerde map.
Er wordt dan een .ZIP aangemaakt in dezelfde map waar het bestand staat.
Die kan je als bijlage meesturen.

Hallo Harrie,

Uw bestand openen, en dan :
Opslaan als...
Kiezen voor Webpagina (htm-html),
en enkel de selectie (blad)

Vervolgens krijg je geen Excel-pagina meer, maar een html pagina. Volgens mij kunnen ook mensen zonder Excel uw bestand dan lezen. Formules vallen weg... en bij een test bij mij ook de verborgen kolommen.

Luc

Bij de oplossing van Luc is de formule wel verdwenen maar ik kan dit bestand hierna niet bewerken. (bijv. kolommen verwijderen). Als ik dit bestand weer naar excel kopieer staan ook de formules er weer in. Het gaat erom om de kolommen A,B, DE, DF, DG (zie bijlage)te tonen. Hierna kan de rangschikking via de optie data worden gesorteerd. Deze sortering kan alleen als de formules verwijderd zijn.

Harrie

Welke zichtbare cellen bedoel je Luc. En heb je het over het excel bestand of het HTML bestand.

groet Harrie

Het Excel-bestand. Html mag je vergeten. Ik weet tenslotte ook niet welk je bedoelingen zijn.

Selecteer de tabel die je wil kopiëren (Met de muis overglijden).
Daarna kopiëren, en plakken in een nieuw gebied. En via Bewerken kies je voor 'Plakken speciaal' waarden

Luc

Nee, dat werkt niet.
Op basis van de 'scores' moet je iets doen met 'koppeling plakken' in een tweede werkblad

Getallen selecteren die je wil kopieeren, 2x crtl+c indrukken zodat ze op je klembord komen.
Daarna esc indrukken, naar de cel selecteren waar je het wil plakken en op je klembord aanklikken wat je wil plakken.

Zoals Luc aangeeft, zou je kunnen werken met kopiëren en plakken speciaal > waarden in een ander werkblad.

Dit werkt echter niet, omdat de diverse cellen onder elkaar zijn samengevoegd, behalve in kolom B, waar de namen staan.
Om de tip van Luc toch toe te kunnen passen moet je ook de onderelkaar liggende cellen (met steeds twee namen) in kolom B samenvoegen.
De 'tweede naam' vervalt hierbij en die zal je dus opnieuw in elke 'samengevoegde' cel opnieuw in moeten typen.
De opmaak van de betreffende te kopiëren cellen is nu gelijk.
Je kunt vervolgens deze kolomen (met de Ctrl-toets ingedrukt) stuk voor stuk selecteren, kopiëren en in een ander werkblad met 'Plakken speciaal' > Waarden in een nieuwe tabel zetten, waarop je vervolgens kunt sorteren

Ik denk dat dit de beste oplossing is. Jongens bedankt voor de medewerking.

Groet Harrie Ploegstra

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan