• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel-Bestand direct openen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter SCD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SCD

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2008
Beste helpers,

Ik heb al langere tijd een klein maar toch irritant probleem.
Als ik een mailtje ontvang met hierin een Excel bestand dan opent hij alleen excel maar vervolgens komt er niets.

Nu moet ik eerst het excel bestand downloaden naar mijn bureaublad of ergens anders op een andere plek op de PC voordat hij hem opent.
Heeft iemand een verklaring of oplossing hoe ik kan zorgen dat hij vanuit mijn mail ook gewoon word weergegeven?

Groeten,
Sensicane

Sensicane,

Wat gebeurd er als je dubbeklikt op het bestand(nogmaals) nadat Excel zich geopend heeft?

Dan opent deze wel maar dit moet ook in 1 keer kunnen

Dat heeft ermee te maken dat excel zich eerst moet laden/opstarten.
Daarna kan je pas het desbetreffende bestand uit de mail openen.

bedankt alsnog voor je antwoord maar ik ben er achter gekomen dat dit ook het geval is bij excel bestanden die al op de PC staan

Dat heeft ermee te maken dat excel zich eerst moet laden/opstarten.
Daarna kan je pas het desbetreffende bestand uit de mail openen.

Als ik dubbelklik op een document in een mail dan gaat dat document gewoon meteen open. Zou dus zo moeten werken; maar ik heb geen idee waar je dat kan instellen.

Heb je dat alleen met Excel of ook met bijvoorbeeld Word?

Ron

met word niet het is enkel alleen met excel en een herinstallatie van excel heeft ook niets uitgehaald

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan