• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestand filteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrandonD93

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2015
Goedemorgen,

Ik zou heel graag een overzicht willen filteren met behulp van een macro. Handmatig zou het te lang duren, omdat ik dit eigenlijk wekelijks wil gaan doen.

Wat ik zou willen dat de macro doet, is dat het de waarde controleert in een cel ( bijvoorbeeld rij A1t/m A900 ). Als er een waarde in de cel staat dat die dan vier regels kopieert ( 1 regel boven de waarde en 2 regels onder de waarde) naar bijvoorbeeld sheet2.

Is dit überhaupt mogelijk ?

Alvast bedankt!

Brandon

Ja, dat is mogelijk.

Mijn sarcastische reactie was bedoelt om je te bewegen een voorbeeld document te plaatsen.

Dat document lijkt me inderdaad voldoende en dat je bepaalde regels wilt kopiëren is ook duidelijk.
Maar waar wil je naar zoeken en op welke manier wil je dat kunnen ingeven?

De bedoeling is dat ik dit document in tweeën splits. de draai uren en de frees uren.

Dus als er een waarde staat in dit geval dus de geplande uren. wil ik dus dat die die order regel kopieert naar bijvoorbeeld sheet2.

dus bijvoorbeeld de waarde 08:00 op 14AA staat bij hor frees. ( of rij Z t/m AC ) voor draaien V t/m Y

Dat die dan rij 13A-13AC t/m 16A-16AC kopieert naar sheet 2.

en dan de volgende waarde er onder kopieert. in dit geval AA18.

Dus eigenlijk twee keer de zelfde macro maar dat ik alleen de zoekveld aanpas voor draai en voor frees.

Laatst bewerkt:
Wat je wilt was al duidelijk maar het is geen antwoord op mijn vraag in #6.

wil de order filteren met draai uren en frees uren.

dus wat ik wil zoeken is een of er een tijd staat in de regel ja of nee.

en dat de macro het dan kopieert. dus als ik het bestand open en doe de macro dat het gefilterd is en klaar voor gebruik.

Anders begrijp ik niet precies wat je bedoeld met je vraag #6.

Zo?
Code:
Sub VenA()
Dim r As Range
  For Each cl In Range("AA12:AA" & Cells(Rows.Count, 27).End(xlUp).Row).SpecialCells(2)
    If r Is Nothing Then Set r = cl.Offset(-1, -26).Resize(4, 27) Else Set r = Union(r, cl.Offset(-1, -26).Resize(4, 27))
  Next cl
  If Not r Is Nothing Then r.Copy Sheets("Blad1").Cells(1)
End Sub

Hey VenA,

Dat is precies wat ik bedoelde.

nu moet ik het alleen nog zelf deels begrijpen.

Als ik nu bijvoorbeeld het zelfde wil doen maar dan voor rij X. of voor meerdere rijen tegelijkertijd.

welke waarden moet ik dan mee aanpassen. ( simpel wel AA naar X veranderen werkt niet )

Rij X bestaat niet het is kolom X. Kolom A is column(1) kolom AA is column(27). Hier zal je dus een beetje mee moeten spelen om het werkend te krijgen.

Sub VenA()
Dim r As Range
For Each cl In Range("W1:W" & Cells(Rows.Count, 27).End(xlUp).Row).SpecialCells(2)
If r Is Nothing Then Set r = cl.Offset(-1, -22).Resize(4, 27) Else Set r = Union(r, cl.Offset(-1, -22).Resize(4, 27))
Next cl
If Not r Is Nothing Then r.Copy Sheets("Blad1").Cells(1)
End Sub

Hiermee pakt die de waarden in kolom W.

Het liefst zou ik willen dat de formule kopieert als die een waarde vind in U:Y en dat in sheet 1 kopieert en bijvoorbeeld de waarden in AA:AD in sheet 2 kopieert.

of moet ik gewoon de rijen per stuk splitsen ?

Code kan je voor de leesbaarheid beter tussen codetags plaatsen en verder meer vragen dan een antwoord.

-Over welke formule heb je het het?
-U:Y wie zijn dat? Als je daar de kolommen U t/m Y in het blad 'Sheet1' bedoelt dan gaat er niets gebeuren want die zijn leeg.
-Van een rommelblad wil je een tweede rommelblad maken?
-Wat bedoel je met een rij splitsen?

Plaats een bestand met daarin een blad met de werkelijke uitgangssituatie en een blad met het gewenste resultaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan