• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost excel bestand herrangschikken o.b.v. een identifier

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

jrd1

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2016
Hallo allen,

Ik heb een bestand dat er ong als volgt uitziet (Ik neem het ook op als bestand in de bijlage)
[COLOR=oklch(0.872 0.01 258.338)]
12345XDept ADeb1Afdeling1
12345XDept BDeb2Afdeling2
12345XDept CDeb3Afdeling3
23456YDept DDeb4Afdeling4
23456YDept EDeb5Afdeling5
[th]PaNaMa-ID[/th][th]acroniem[/th][th]departmenten[/th][th]debiteuren[/th][th]betrokken afdelingen[/th]
[/COLOR]

dit wil ik omzetten in:
[COLOR=oklch(0.872 0.01 258.338)]
12345XDept ADept B...Deb1Deb2...Afdeling1Afdeling2...
23456YDept DDept E...Deb4Deb5...Afdeling4Afdeling5...
[th]PaNaMa-ID[/th][th]acroniem[/th][th]departmenten 1[/th][th]departmenten 2[/th][th]...[/th][th]debiteuren 1[/th][th]debiteuren 2[/th][th]...[/th][th]betrokken afdelingen 1[/th][th]betrokken afdelingen 2[/th][th]...[/th]
[/COLOR]

Ik kan geen eenvoudige wijze vinden om dit te doen, ondanks dat ik het in het verleden ooit al eens heb gedaan. Hebben jullie een idee?

Bijlagen

Ik heb het inmiddels uitgevonden, het moet/kan met de volgende formule:
=TRANSPONEREN(UNIEK(FILTER($C$1:$C$7;$A$1:$A$7=I2)))

bedankt voor de hulp.

@AlexCEL en @HSV
In één woord: geweldig, maar jammer genoeg niet dynamisch.

Het is niet zo moeilijk om het bereik dynamisch te maken (A2:.B10000), maar een probleem is er nog wel in mijn formule als er niet 3 keer een X of Y in staat.

Toch een mogelijkheid gevonden voor het probleem wat ik omschreef.

Bijlagen

Waarom zou je een correct opgebouwde tabel, waarmee je allerlei bewerkingen en analyse kunt doen willen omzetten naar een overzicht dat daarvoor niet geschikt is ?

Terug
Bovenaan Onderaan