• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestand in HTML

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterderks

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2011
Hoi,

Ik wil 'n tool die ik heb gemaakt in Excel (zie bijlage) online als web pagina (als html-versie dus) beschikbaar maken, voor iedereen, dus ook voor mensen op computers zónder Excel.
Uiteraard is het de bedoeling dat de tool op de website dan gewoon werkt :)
Kán dat überhaupt wel...? Of zijn er eventueel andere oplossingen?

p.s., de voor de tool gebruikte matrixen vind je indien nodig in verborgen regels en in een verborgen werkblad

Bijlagen

Is via Google sheets spreadsheets delen iets?
https://www.google.nl/search?client=opera&hs=HxQ&q=online+spreadsheet+options+share
https://www.thoughtco.com/review-of-google-sheets-3123944
google-spreadsheets-review-57bc10a43df78c87639ee6d2.jpg

Laatst bewerkt:
Ik denk dat er ene pure excel on line bedoeld wordt, wordt als html genoemd, maar mijn plaatje laat zien dat het ook zo kan, welke technique ze daar voor gebruiken heb ik me niet in verdiept. Jouw voorstel is het bouwen van een app, toch?

Volgens mij hoef je niet zelf te bouwen maar kun je een excelmodel naar een app converteren. Ik heb het zelf niet uitgeprobeerd.

Voor app gebruik, maar werkt het dan als html universeel ook op een desktop/laptop of alleen op een mobiel
Als ik het letterlijk lees:
Convert Microsoft XLSX files to mobile apps.
Er staat niet dat het in een website omgezet wordt... je zet het in een app om en die app kan men gebruiken. Ik lees nergens iets over omzetten in een website?
In mijn beleving is dat iets anders, toch? Maar het is mijn beleving/perceptie.

Er staat wel:
Apps run on all devices (Phones, Tablets, PCs etc.)
Dus dan moet je iedereen die app geven voor de pc? Maw dat is dus geen website.
Als dat ook goed is.. zou het toch kunnen:thumb:
Wer wat geleerd, maar laten we de TS het laten "keuren"....:cool:

Laatst bewerkt:
Héél erg bedankt voor jullie moeite!
App is ook prima, misschien zelfs beter. Alleen, bij het converteren van de Excel naar de app werken de formules niet meer. Ik krijg steeds hetzelfde resultaat :(
Zou het misschien kunnen zijn dat de formules in het Nederlands zijn dat daarom de app niet werkt?

Laatst bewerkt:

Helaas, wát ik ook probeer, krijg de formules niet werkend in de app. Heb alles op één werkblad gezet, vertaald naar Engels, maar 't werkt gewoon niet. Het programma maakt wel de app maar de formules worden niet uitgevoerd in de app. Output blijft hetzelfde, ongeacht de input. Evengoed bedankt voor de tip! Ik ga 'ns even verder kijken hier...

Jammer, was het gelukt was je snel klaar geweest.
Heb je Google sheets al getest?

In principe niet voor mensen met Excel... maar mensen die geen Excel hebben kunnen dit bestand niet openen.

PS: er is een gratis Office pakket, Libre Office., die ze dan kunnen installeren
Daarin zit Calc, een alternatief voor Excel. Die werkt in de meeste gevallen. Alleen bij macros kan het niet werken.

@route99: Nonsens. Je opent het bestand gewoon in je browser (daar gaat die link ook naartoe als het goed is) en kan het daar in Excel on-line bewerken. Momenteel heb ik het bestand gedeeld als alleen-lezen, lezen en schrijven kan echter ook. Je kunt er ook met meerdere mensen tegelijk in werken.

###EDIT###
Excuus, door hem als alleen-lezen te kenmerken kan je hem niet bewerken. Wel met deze snelkoppeling:
https://1drv.ms/x/s!AslIeJys_KO0gpM6JdM0UJKziMLyHg

Laatst bewerkt:
###EDIT###
Excuus, door hem als alleen-lezen te kenmerken kan je hem niet bewerken.
Excuus geaccepteerd... kan gebeuren.:d
Ben wel benieuwd hoe lang MS dit toestaat... on line excel is feite Office 365 .. en daar moet je normaal voor betalen....

Laatst bewerkt:
On-line Excel is al jaren gratis en ik verwacht dat dat zo blijft, het is de opstap naar de betaalde varianten van 365. Net zoals de opslag gratis is op OneDrive (tot iets van 7 GB). En eerlijk gezegd is Office 365 zeer betaalbaar, zeker als je het vergelijkt met wat een "eeuwige" licentie op Office kost als je die iedere drie jaar vernieuwd.

On-line Excel is al jaren gratis en ik verwacht dat dat zo blijft, het is de opstap naar de betaalde varianten van 365.
Ben benieuwd... Veel gratis zaken die eerst als opstap gebruikt worden zijn toch betaal waren geworden.

En eerlijk gezegd is Office 365 zeer betaalbaar, zeker als je het vergelijkt met wat een "eeuwige" licentie op Office kost als je die iedere drie jaar vernieuwd.
Dat hangt er van af hoe je het bekijkt, het kan veel goedkoper dan 67 euro per jaar voor een Office Pro . Er zijn andere opties, veel goedkoper dus:
  • Het volledig vrije Libre Office voldoet voor veel karweitjes best heel goed. Heb je geen bijzonder wensen : tip top gratis software
  • Veel bedrijven hebben een thuis-versie regeling voor het Office Pro pakket, ik betaal 13.95 euro voor de 2016 versie (dus incl Outlook en Access). Net zolang al het werkt (5 jaar?, ik had 2010 hiervoor dus daarmee 7 jaar al...)
  • Er zijn kleine bedrijfjes die sleutels van Office opkopen uit faillissementspartijen, voor Office Pro 2016 download of de Office Pro 2106 op USB. Kosten ca 11 tot 19 euro.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan