• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestand integraal toegankelijk maken!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mukizi

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2006
Beste mensen,

Ik ga een aantal keren een presentatie geven.
Medewerkers binnen de organisatie zijn verplicht deze presentatie bij te wonen.
Zij moeten zich inschrijven voor 1 van de 10 dagen waarop de presentatie plaatsvindt.

Het bestand moet voor iedereen toegankelijk zijn.(dit is geen probleem binnen een netwerk) maar hij moet ook voor meerdere mensen tegelijktijd toegankelijk zijn en deze mensen moeten alleen hun gegevens kunnen invoeren maar mogen voorderest niets wijzigen in het bestand. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen???

Ik hoor het graag.

gr Mukizi

Beste mukizi ;)

Beveilig de cellen die niet mogen gewijzigd worden.

Standaard zijn alle cellen bij celeigenschappen en dan bij beveiliging geblokkeerd ingesteld.
Ga nu naar de cellen die gewijzigd mogen worden en bij celeigenschappen zet je bij beveiliging het vinkje uit bij geblokkeerd.

Ga dan naar Extra, beveiliging en bij beveiliging werkblad geef je hier een paswoord in.

Groetjes Danny. :thumb:

Het tegelijktijd toegankelijk zijn zal een probleem geven. Op het moment nl dat 2 mensen tegelijk het sheet openen en wijzigen zal bij het opslaan van het document de aanpassing van een van de twee gebruikers verloren gaan (sheet wordt overschreven door een sheet zonder zijn gegevens).

Wat misschien makkelijker is is http://whenisgood.net gebruiken.
Hier kunnen mensen aangeven wanneer ze beschikbaar zijn en kan jij een indeling maken.
En dan heb je geen integraal excelbestand meer nodig :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan