• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestand kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

bluesbrother

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2006
Ik heb een Excel 2010 bestand dat ik niet meer geopend krijg. Excel 2010 bevriest en klapt eruit.
Ik heb al e.a. geprobeerd maar de dingen die ja kan doen terwijl hij niet geopend wil worden zijn beperkt.

Het vreemde is dat het tot voor kort nog wel werkte. Ook is het vreemd dat dit bestand al jaren elk (school)jaar gekopieerd wordt en dan opnieuw gebruikt wordt.
Sinds de meest recente versie er mee ophield, zijn ook alle oudere versies opgehouden met werken. In de configuratie (netwerk PC's) is niks veranderd.
Ook werkt het op verschillende configuraties op dezelfde manier niet.

Graag hulp.

Kan je het bestand posten?
Wat gebeurt er bij openen? welke melding krijg je.
Heb je al eens proberen te openen met indrukken van de Shiftknop?

Bestand posten wordt even nagevraagd of er belangrijke info in staat. Dus dat hoor ik nog.
Met shiftknop heb ik geprobeerd. Verschil is dat je even de inhoudt ziet, maar dat het gelijk bevriesd en eruit klapt.
Als je de shift niet inhoudt wordt het niet eens geopend maar bevriesd excel gelijk en komt niet verder dan splash screen.

Welke extensie heeft uw bestand?

En met een ander bestand? Heb je daar geen problemen mee?

Hier bevriest veel meteen in de inhoud maar bevriesd nooit iets gelijk in de inhoudt, zeker niet in het onderwijs.

Laatst bewerkt:
En met een ander bestand? Heb je daar geen problemen mee?

Nee dat gaat allemaal goed. Ook op verschillende pc's geprobeerd maar daar is dit bestand en zijn oudere broertjes de (Speciaal voor snb:) enigste die problemen geven.

In het dialoogvenster "openen" staat ook de optie "openen en herstellen". Al geprobeerd?

opher.jpg

Ja geprobeerd. Is hij lang mee bezig en dan slaat excel vast.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je al eens gegoogeld? op 'corrupt excel bestand herstellen' bv

Zijn het een groot aantal sheets met veel data, en zitten er veel berekeningen/verwijzingen in? Misschien helpt het dan als je automatisch herberekenen (tijdelijk) op handmatig zet, en daarna de file nogmaals probeert te openen.

Te vinden via: Bestand > opties > formules > kopje "berekeningsopties". Hier de optie handmatig aanzetten.

Nogmaals sheet proberen te openen.

Laatst bewerkt:
Die staat uit en heeft geen oplossing gebracht.

Heb je al eens gegoogeld? op 'corrupt excel bestand herstellen' bv
Daar ben ik mee begonnen en heb al het e.a. gedaan zoals hierboven beschreven.
Openen met Shift, auto berekennen, openen en herstellen enz.
Ik kom hier pas als ik of google het niet meer weet en ik echte experts wil vragen :D :thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Zal moeilijk worden zonder bestand.

Ik denk dat ik alles wel zo'n beetje geprobeerd heb. Bedankt in ieder geval.

Je kunt het bestand ook openen met IZarc (zip/unzip programma). Je kunt dan de macromap verwijderen. Opslaan en opnieuw openen.

Nog enkele vragen die misschien opheldering kunnen geven.
Welke versie van Excel had je hiervoor
XLSX is een extensie die vanaf 2007 gebruikt wordt maar kan geen macro's bevatten.
Heb je al geprobeerd om de file met openoffice te openen?

OpenOffice deed het hem!
Ik had geen zin om het te installeren dus heb ik een online converter gebruikt.

http://www.zamzar.com/

Daar van xlsx naar csv omgezet. Naar open office werkt niet lekker.
Deze csv weer geimporteerd in excel met als scheidingsteken de comma en zo kreeg je er min of meer nog wat gegevens uit.
De opmaak was weg maar de meeste gegevens waren er nog.
Dus opgelost! Dank allen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan