• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestand met formules

Status
Niet open voor verdere reacties.

francvdheijden

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2020
Een excel bestand met formules en verwijzingen heb ik naar verschillende ontvangers gestuurd. Een aantal van de ontvangers kunnen het bestand wel openen, maar zodra ze op de zoekknop drukken gebeurd er niets. Heeft iemand een suggestie of oplossing.

Bijlagen

Ik zie geen zoekknop?

Heb je bij het plaatsen van dit document ook gedacht aan de wet op de privacy?

De zoekknop is veld B2 waar je het nummer van de betreffende persoon kunt invullen. Die persoon wordt dan "gehighlight" in de 2 weken naast de rij met personen.

Ik vermoed cel B2.

De formules die erin staan zijn ook voor de nieuwste versie van Excel, misschien dat het daarom niet werkt.

De zoekknop is veld B2 waar je het nummer van de betreffende persoon kunt invullen. Die persoon wordt dan "gehighlight" in de 2 weken naast de rij met personen.

Werkt hier prima, maar natuurlijk niet met juiste gegevens omdat wij geen toegang hebben tot de cloudstation waarnaar je verwijst. Het enige dat ik kan bedenken is dat sommige gebruikers inderdaad niet de juiste toegang hebben tot de shared gegevens waarnaar de veelvuldige links in je document verwijzen.

Ik krijg dan zulke formules te zien.

Code:
=_xlfn.IFNA(VERT.ZOEKEN(B2;A3:B27;2;ONWAAR);0)

Maar ja, die vragen sla ik dan ook meestal over, of vervang ze even voor =Als.fout.

Ps. Niet iedereen heeft de nieuwste versie er op staan.
Dus als je gaat delen of bestanden gaat versturen zal je daar dus rekening mee moeten houden.

Laatst bewerkt:
Ik ben er achter gekomen dat als er in een formule ALS.NB staat dat de ontvangers foutmeldingen krijgen. Ik heb nu in het gestuurde bestand alle ALS.NB verwijderd en de foutmeldingen zijn verdwenen. Wellicht een tip voor de Excel-deskundigen. Ik wist het in ieder geval niet.

Dan heb je een nieuwere versie dan de ontvangers.
Vervang =ALS.NB( door =Als.fout( die is vanaf Excel 2007.

De formule ALS.NB is beschikbaar vanaf Office 2013.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan