• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestand openbaar tonen

• Onderwerp starter Onderwerp starter MikeB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MikeB

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2001
Hallo,

Ik heb een excel bestand gemaakt met een lijst van titels van liedjes. Nu wil ik andere mensen die laten bekijken, zoeken etc. zonder dat ze op mijn computer andere dingen kunnen doen of excel afsluiten of kollomen verwijderen enz. Hoe kan ik dit bestand openbaar laten tonen met beperkte functies?

Er zijn meerdere oplossingen voor.
Plaats het document op een website.

Download FTP-Serv-U.
Dat is een ftp-server.
Je maakt een algemeen account aan, en verteld de software dat ze 1 bepaalde map mogen zien, waar je bestand in staat.
Laat ze het bestand ook mogen uitvoeren ( dus openen vanaf locatie)

Als link krijg je dan:
f tp://username: password@ip nummer van jou provider
(uiteraard zonder spatie in "f tp" en tussen ": p")

Laatst bewerkt:
Nee maar ik bedoel dat ik ergens een computer neerzet waar mensen op kunnen kijken, niet via internet.

misschien is het een idee om het bestand weg te schrijven als een PDF. Dan kan er niets in gewijzigd worden, in ieder geval niet gemakkelijk...

Beveilig je doc. zo dat er niets gewijzigd wordt, dus een alleen lezen bestand bijv. Je kunt in excel je doc. beveiligen dmv tools, protection, protection sheet.

Nog een andere optie: Maak een user-account aan, die alleen-lezen rechten heeft op 1 map, maar dat is meer een Windows-topic...

Wachtwoord

Heel simpel .
Je exel bastand beveiligen met een wachtwoord.
Oder extra .beveiliging,wachtwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan