• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestand openen, opslaan als, en sluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

joeyverveer

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2011
Hallo,

Aangezien ik alleen basic kennis heb zit ik vast met excel.
Ik heb mede dankzij wat hulp hier het volgende bestand gemaakt.
Dit Totaaloverzicht.xls wordt iedere week geopend.
En dan opgeslagen als TotaaloverzichtWk(wknr).xls
waarbij op werkblad weekoverzicht het weeknummer wordt ingevuld.
Nadat dit bestand is gemaakt wordt het dagelijks bij gewerkt, totdat de week om is en er weer een nieuw bestand gemaakt moet worden aan de hand van totaaloverzicht.xls -> totaaloverichtWk(wknr+1)
volgens mij denk ik nogal omslachtig
wie helpt mij:D
alvast hartelijke dank
Bekijk bijlage 135189

Laatst bewerkt:
ik hoop dat dit iets is

Ik heb het bestand aangepast met een macro knop die het bestand opslaat onder het weeknummer.
Maar voordat je het kunt gebruiken moet je de aanwijzingen in het werkblad volgen.
Is dat eenmaal gebeurd dan zie de weeknummers verschijnen naast de dag. Standaard wordt deze invoegtoepassing in excel niet geinstalleerd. Dit moet eerst gebeuren.
Kijk maar wat je er van vindt

Bijlagen

Allereerst hartelijk bedankt voor de moeite:)
Wordt erg gewaardeerd, ik ga eens kijken of het werkt zoals ik wil.
ik zal nog posten of het helemaal werkt :)

nog maal hartelijke dank

gr Joey

@ Henk
Het gebruik van weeknummer kan leiden tot foutieve resultaten aangezien dit gebaseerd is op de Amerikaanse weeknummering. In Europa wordt daarom gebruik gemaakt van de ISO-standaard voor weeknummering.

@Joey
In bijlage vindt je misschien enkele bruikbare dingen.
Bij het openen v/h bestand wordt in D1 automatisch de datum gezet v/d maandag v/d huidige week. (zie ThisWorkBook ==> WorkBook_Open)
Door de functie in Module1 wordt dan in E1 automatisch het juiste ISO-weeknummer geplaatst en worden de andere weeknummercellen automatisch aangepast.
Voor het opslaan zou je nog wel even eerst de juiste directory moeten opgeven waar het bestand moet opgeslagen worden (als dit dezelfde dir is als Totaaloverzicht.xls is, wordt het wat makkelijker te programmeren)

Bijlagen

Weeknummer

Dag Warme bakkertje
Jij hebt er meer verstand van dan ik. Ik gebruik de formule weeknummer al een tijd en heb daar geen problemen mee ondervonden. De formule isoWeek kan ik niet vinden in excel 2003. Ik heb bewust gekozen om de datum van de maandag handmatig in te voeren om te voorkomen dat die later zou veranderen bij opnieuw openen van het zelfde bestand.

Handig zo'n manier van opslaan.

Nou sla ik dagelijks een voorraadlijst op, hoe kan ik nou elke dag een sheet opslaan met een andere datum?

Voorraadlijst 22-08-2011

Excel zet de datum direct op 40777 als ik er iets mee probeer. Hoe kan ik dat omzeilen?

Laatst bewerkt:
Jolly01,

het is niet netjes om in te breken op iemand anders vraag (open zelf een nieuwe vraag).

kijk eens of het je met onderstaande code lukt.

Code:
'With Sheets("formulier")
ActiveWorkbook.SaveAs FileName:= _
"voorraadlijst" & " "& Format(.[a1], "yyyy-mm-dd")& ".xls"
'End With

in a1 staat in dit geval de datum.

Als je de vraag aan mij stelt, dan heb ik hiervoor een eigen thread gestart oeldere.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan