• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel-bestand opent niet meer na dubbelklik in Verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

willema

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2005
Dag allemaal,

Ik heb Windows 10 Home en een Office 365-abo met de nieuwste versie van Excel 2016.

Sinds gisteren opent na een dubbelklik op een snelkoppeling op mijn bureaublad (snelkoppeling naar Excel-bestand) of na dubbelklikken op een Excel-bestand in Windows Verkenner enkel het programma Excel.
Ik zie een leeg venster, zonder enige inhoud (ook geen lege rijen/kolommen).

Wat wel werkt is eerst starten van Excel en vervolgens een bestand openen. Maar dat is een beetje een lastige workflow voor bestanden die je veel en snel nodig hebt.

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn ?

Hoi hoi willema

Misschien moet je wel nog bij deze snelkoppeling ( op bureaublad dus ! ) met rechte kant van muis klikken en met Excel altijd openen aangeven, en toepassen ?

EXCEL.jpg

Laatst bewerkt:
hey ROYONIX, snelkoppelingen hebben altijd goed gewerkt en ook in Windows Verkenner werkte het niet.
Maar...
Probleem is ondertussen opgelost.
In Configuratiescherm -> Programma's en Onderdelen met de rechtermuisknop op MS Office 365 geklikt en vervolgens Wijzigen gekozen. Daar dan Snel Herstellen gekozen en na enkele minuten was het probleem opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan