Excel bestand opent niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

RitaHubert

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2013
Hallo,

Windows 8.1 met Excel 2007
Op de ene PC werkt alles prima doch op de andere:
*een bestand me xls of xlsx opent niet daar het programma Excell niet te vinden is.
*Excel openen en dan de betrokken file openen lukt wel.

In configuratiescherm / programma's /bestandtype koppelen lukt het niet de xls te koppelen aan het Excel programma

Ps: doc is wel gekoppeld aan Word 2007

Weet iemand raad

mvg
RitaHubert

Beste,

Dit is vrij simpel op te lossen, verwacht ik.
Ga via de verkenner naar een excelbestand en klik hier 1x op met de rechtermuisknop.
Kies vervolgens voor openen met, kies vervolgens voor kies programma.
Zoek vervolgens in dit scherm excel en vink het vakje aan: Dit bestandstype altijd met dit programma openen.

Beste,
Bedankt voor je reactie.

Die procedure is me bekend.
Het probleem is dat Excel niet te zien is ondanks dat hij wel degelijk geïnstalleerd is en dat ik de file wel kan openen via Excel zelf.

mvg
RitaHubert

Excel 2007 zou je hier moeten kunnen vinden:
C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\Excel.exe

Laatst bewerkt:
Hallo,
Bedankt voor je reactie.

Dit help me echter niet verder ...als ik dubbel klik op de het bestand opent Excel niet ...en in de opties om een programma te kiezen staat Excel er niet bij.

Excel op zichzelf start perfect op en dan het bestand openen lukt dit wel.

mvg
RitaHubert

En je weet zeker dat het gaat om Office 2007 en niet de Office Starter versie?

Hallo,
Bedankt voor je reactie.

Dit help me echter niet verder ...als ik dubbel klik op de het bestand opent Excel niet ...en in de opties om een programma te kiezen staat Excel er niet bij.

Excel op zichzelf start perfect op en dan het bestand openen lukt dit wel.

mvg
RitaHubert

Dat kan kloppen maar dan kun je ook bladeren/programma toevoegen.

Ga dan naar de volgende locatie voor office 2007 zoals eerder aangeven.
(C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\Excel.exe)

Besten,
Het gaat wel degelijk over Excel 2007.

Nu begrijp ik wat jullie bedoelen, ik had dit al even gedaan doch ik kwam op betalende apps terecht wat zeker niet de bedoeling is.

Het probleem zit bij de laptop van mijn zoon ...ik heb het thuis hier even bekeken en ben op de exe terecht gekomen (doch bij mij is het oké).

Vandaag of morgen probeer ik het bij mijn zoon en laat jullie zeker iets weten.

PS: het fenomeen van het linken om te koppelen aan een programma was me bekend doch dit heb ik nog nooit op dergelijke manier hoeven te doen.
Indien iemand technisch weet waarom dit mogelijks gefaald heeft vernam ik het graag (bij mij thuis op 8.1 met Office2007 alles oké en op de PC van mijn zoon ook met 8.1 en Office 2007 werkt enkel Word, Excel en PowerPoint niet in te stellen).

Alvast bedankt en ik voel nu al aan dat het zal werken doch ik bevestig het zeker.

mvg
ritahubert

Allen,

Bedankt dat was de oplossing ...wist ik niet doch men moet inderdaad weten dat voor Office 2007 men naar de juiste map Office 12 moet gaan.

Ik blijf geïnteresseerd waarom dit op één PC niet werkte ...Murphy doch daar geloof ik niet in!!

mvg
ritahubert

Er zijn allerlei manieren om de koppeling van een extensie om zeep te helpen dus ik denk dat je daar niet achter gaat komen. Maar mooi dat het opgelost is :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan