• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel-bestand opslaan als PDF

Status
Niet open voor verdere reacties.

PKingswood

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2004
Ik wil zoals zo vaak, een Excel-bestand -> Opslaan als > PDF
Maar ik krijg sinds vandaag de "domme" foutmelding "De huidige printer is niet beschikbaar" en het bestand wordt niet opgeslagen.
Gewoon opslaan als Excel-bestand is geen probleem.
Waar slaat dit op:evil:???

Misschien een toevallige samenloop dat er recent een grote update van Windows10 werd uitgevoerd.

Na een tijd gezocht te hebben, bleek mijn standaard printer uit het configuratiescherm verdwenen te zijn (ik denk als gevolg van de Windows update).
Ik heb de printer aangesloten en binnen een minuut verscheen mijn printer terug in het configuratiescherm.
Hoewel ik het verband tussen deze twee verschillende zaken niet begrijp, kon ik nu wel mijn Excel-bestand weer opslaan als (exporteren) PDF.

Laatst bewerkt:
Dat komt omdat de layout van jouw document aan een printer gekoppeld is: (simpel gezegd) een ouderwetse matrixprinter heeft veel minder mogelijkheden dan een moderne inktjet.
Een pdf heeft gewoon een printerdriver nodig om een bepaalde layout op te slaan. Als jij dus geen standaardprinter hebt, dan weet windows ook niet hoe er opgeslagen moet worden.

Greetz/Excelbat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan