• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestanden koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0210

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2007
Hallo,

Ik heb momenteel 2 excel bestanden die ik wil linken. Ik zal proberen het zo goed mogelijk te omschrijven

Bestand1:
A1 - Keuzemenu tussen verschillende namen
Geheel regel1 - Informatie die bij de naam hoort

Bestand2,3,4,5 etc:
Geheel regel1 - Informatie die bij de naam hoort

Ik zou dus graag willen weten of het mogelijk is om aan de hand van het keuzemenu informatie te kopieren in andere bestanden. Als je dus kiest voor de naam Jan in A1, dat hij dan de informatie er in de gehele eerste regel (tel nr, woonplaats, postcode etc) kopieert naar het aparte bestand van Jan.

Met vriendelijke groet,

Laatst bewerkt door een moderator:
heb een voorbeeldbestand van bestand1?

Heey,

Ik ben best bereid het bestand aan je te laten zien, maar liever niet hier openbaar. Hoe kunnen we dat oplossen?

als je het originele bestand kopieert, ontdoet van "gevoelige" informatie en dan de regels boven (bv) 100 verwijdert kun je laten zien hoe je bestand is opgebouwd; daar gaat het om....

Ik heb al een andere oplossing. Is het mogelijk om werkbladen binnen een excel bestand te beveiligen tegen het inzien? Dat je dus een wachtwoord moet invoeren om het betreffende werkblad te kunnen zien?

je maakt me benieuwd naar je andere oplossing.

Je zou in een voorblad een wachtwoord kunnen opgeven en afhankelijk van het wachtwoord verschillende bladen al dan niet zichtbaar maken, zie bijlage voor een envoudig voorbeeldje.

Bijlagen

Dat is precies wat we zoeken! Hoe heb je nou precies zo'n wachtwoord ingesteld?

open de VB Editor mbv Alt+F11 (rechter Alt gebruiken)

in de linker kolom zie je staan ThisWorkbook

dubbelklik daar op en kijk in het

rechter venster, daar staat dit:
Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
If Sheets("Blad2").Visible = True Then Sheets("Blad2").Visible = False
If Sheets("Blad3").Visible = True Then Sheets("Blad3").Visible = False
End Sub

Private Sub Workbook_Open()
ww = InputBox("Geef het wachtwoord", "Inloggen")
If ww = "blad2" Then Sheets("Blad2").Visible = True
If ww = "blad3" Then Sheets("Blad3").Visible = True
End Sub

dat is het geheim

Laatst bewerkt:
Ok, bedankt! Altijd handig om te weten. Ik denk toch dat we access gaan gebruiken voor onze database, het maakt alles overzichtelijker en duidelijker. Ook is alles makkelijker terug te vinden.

Ik neem aan dat je daar ook wachtwoorden voor bepaalde tabellen op kan geven?

Vast wel, maar vraag me niet hoe.......daarvoor is er een Access-forum

Ok nog 2 vragen:

- Bij mij is het nu zo dat als ik het wachtwoord intyp, ik werkblad 2 te zien krijg. Hoe kan ik zorgen dat ik als eigenaar dus meerdere keren het wachtwoord in kan voeren zodat ik alle werkbladen kan zien?

- Via een keuzemenu kies je in de eerste kolom kies je een artiest. Hoe zorg ik dat als je een bepaalde artiest kiest, bepaalde zaken die in die regel staan, automatisch gekopieert worden naar zijn werkblad, en dat als je deze in het ''hoofdwerkblad'' verandert, het automatisch verandert in zijn werkblad.

]

Als eigenaar kun je via
Opmaak > Blad > Zichtbaar maken de bladen die wilt zien zichtbaar maken

Bij het afsluiten worden ze wel weer verborgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan