• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel-bestanden laden niet met dubbelklikken

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter013

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2009
Berichten
25
Ik heb onlangs Office 2013 op mijn pc (W7) en het werkt(e) prima. Tot ineens gisteren ik dubbelklikte op een xlsx-bestand.
Normaliter moet dit dus automatisch worden geopend met Excel. Excel wordt ook wel geopend, maar het bewuste bestand wordt niet zichtbaar. Alles blijft leeg.
En dit gebeurt dus met alle excel-bestanden.
Wanneer ik naar openen ga en klik op het bewuste bestand, komt het wel tevoorschijn.
Verder werkt het (voor zover ik kan zien) programma prima. Als ik Excel zelf opstart en van daaruit bestanden open, is er ook geen probleem.
Alleen dus, als ik op een excel-bestand dubbelklik. Programma Excel wordt wel geopend, maar het bewuste bestand blijft onzichtbaar.

Met andere toepassingen van Office heb ik geen problemen. Dubbelklikken op een docx-bestand (of een pptx-bestand) en Word wordt geopend en komt het bestand tevoorschijn.

Er zal wellicht iets veranderd moeten worden in de instellingen, maar ik kan het niet vinden.

Wie kan mij helpen?
 
Opgelost

Ik heb het inmiddels opgelost.
Misschien dat meerdere personen hier last van hebben, dus zet ik hieronder de oplossing.

Gewoon simpelweg naar configuratiescherm > programma's en onderdelen, daarna klikken op Microsoft Office en dan boven in de menubalk op wijzigen.
Je krijgt dan een keuze tussen snel herstellen of on-line herstellen. Bij mij werkte de optie "snel herstellen" al. Hoe simpel kan het zijn?

Alles werkt nu weer prima.
Geen idee wat de oorzaak is geweest.
 
Heb je misschien een update gedaan?

Edit: het is al opgelost zie ik. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan