• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel bestanden samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldje74

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 okt 2006
Ik heb meer dan 100 excel bestandjes, zijn allemaal hetzelfde van opmaak (kolommen). Het aantal rijen met inhoud kan verschillen. Nu wil ik de inhoud van deze bestanden allemaal in 1 groot bestand samenvoegen. Wanneer ik dat heb, wil ik elke keer wanneer ik weer zo'n excel bestand binnenkrijg, deze toevoegen aan het "grote" bestand. Ik wil veel, maar is het mogelijk?

Hoi ronaldje74,

Met onderstaande code kun je bestanden toevoegen aan een excel bestand.

Ieder bestand dat je selecteerd wordt een nieuw tabblad (ik weet niet of dat de bedoeling was).

Let wel op Maximaal 255 tabbladen mogelijk.

Code:
Sub Toevoegen()

Dim Bestand As Variant

Bestand = Application.GetOpenFilename("Excel Files (*.Xls), *.Xls", 2, "Open My Files", , True)

For y = 1 To UBound(Bestand)
        Sheets.Add Type:=Bestand(y), After:=Sheets(Sheets.Count)
    Next

End Sub

Suc6

Volgens mij is het aantal tabbladen niet relevant, omdat het de bedoeling is de inhoud van die honderd en alle volgende bestanden in één (1) bestand op te nemen. Ik zou zelf niet teveel tijd verliezen in het zoeken naar een vba-routine, omdat het om een eenmalige actie gaat.

Groet,

Ik zou zelf niet teveel tijd verliezen in het zoeken naar een vba-routine, omdat het om een eenmalige actie gaat.

Je kan de code combineren met wat je hier hier kan vinden ("Loop Through a Folder of Excel Workbooks")

Wigi

Hallo,
bedankt voor de antwoorden. Ik krijg nu alle bestanden in 1 bestand, precies wat ik wilde.
Alleen worden de lege werkmappen in de bronbestanden ook meegenomen in het doelbestand. Kan iemand dit aanpassen zodat alleen de werkmappen met data worden meegenomen?
Alvasr bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan