• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ASPIRANTJE

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 dec 2015
Geachte lezers,

Sind enkele maanden houd ik excel bestanden bij, waarbij 5 kolommen per dag per week gebruikt worden.
Nu is mijn vraag kan ik in Excel 2013 de bedragen in de kolommen zich automatisch laten kleuren en zo ja kan dat met 3 kleur mogelijkheden per bedrag.
Eigenlijk moet het bedrag in kolom 6 zich automatisch kleuren in Rood / kleiner, Blauw / gelijk en Groen / groter tov het bedrag in kolom 1. 7 tov 2, 8 tov 3 etc etc.
In mijn voorbeeld F en A, G en B, H en C etc. Helaas iz het niet gelukt om mijn bestand bij te voegen. ( Ik had een eenvoudig excel bestand met 10 kolommen, A t/m J) OF TOCH
Nu heb ik geprobeerd dat te doen via Voorwaardelijke opmaak maar dan moet ik ze een voor een doen en dat gaat dan sneller door ze direct te kleuren.

Ik denk dat daar een formule of zo voor gemaakt moet worden, maar ja hoe

Alvast veel dank voor de te nemen moeite,

ASPIRANTJE

Bijlagen

Hallo Cobbe,

Dit is niet wat ik bedoel, sorry.
Het bedrag in de 6de kolom moet aangepast worden aan het bedrag in kolom 1, 7 naar 2 etc.
Ik heb mijn bestand wat aangepast ter verduidelijking en de kolommen die moeten matchen dezelfde cijfer grote gemaakt.
Mogelijk is dit duidelijker.

Alvast dank voor de moeite

PS wil je me ook kort uitleggen hoe het gedaan wordt??

Aspirantje

Bijlagen

Hoi, wil je best helpen maar mij is niet precies duidelijk wat er moet gebeuren. Misschien kan je 2 regels handmatig doen en dat bestand plaatsen?

Uhm bedoel je dit? Zo ja mooi...

Maar je geeft aan dat je dagelijks deze getallen krijgt, toch?
Waarom zet je de uitkomsten niet gewoon weg in een normale tabel met een datum?
Dan kan je per QLD of DRE, enz. zien wat de beweging is als je een draaitabel aanmaakt...
Van deze draaitabel kan je ook weer een grafiek weer laten geven die de gegevens echt tot informatie kunnen maken...

Voorbeeld:
Datum / Label / Waarde
01-01-15 / QLD / 11
01-01-15 / DRE / 13
02-01-15 / QLD / 12
02-01-15 / DRE / 45

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan