• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel Besturingselement verbergen afhankelijk van cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

rsw34

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2020
Tbv een vragenformulier in excel zoek ik een mogelijkheid om een besturingselement te verbergen zolang de voorgaande vraag niet ingevuld is.
Dus gelijk aan de voorwaardelijke opmaak van een cel, waarbij tekst verborgen wordt afhankelijk van een formule, waarbij gekeken wordt naar de vulling van een andere cel.
De vraagtekst verbergen lukt dus wel, het selectievakje verbergen lukt mij niet.
Hierdoor lukt het dus om alle vragen te verbergen, maar blijven alle selectievakjes staan

Is dit mogelijk? Bijv. in de programma code van het element?
MS Office 2013

Zie voorbeeld.xlsx in bijlage

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Plaats een voorbeeld documentje, dan wordt je sneller en beter geholpen.

mod. verplaatst naar Excel forum

Plak deze eens in je voorbeeldbestandje en run de macro.
Als het werkt kun je deze macro aan alle besturingselementen koppelen.

Code:
Sub jv()
 For Each cb In Blad1.CheckBoxes
  a = Cells(Range(cb.LinkedCell).Row - 1, 10)
   If a >= 0 And a <> "" Then
     cb.Visible = a = 1
   End If
 Next
End Sub

Laatst bewerkt:
Beste JV
Ik heb de code Visual Basic ingevoerd en vervolgens de macro gerund.
Dan is het besturingselement inderdaad weg.
Echter bij het beantwoorden van vraag 1 komt deze niet automatisch terug, dan moet de macro opnieuw gerund worden.
Het verdwijnen op zich is mooi, maar met het opnieuw draaien van de macro wil ik de eindgebruiker niet telkens na iedere vraag belasten.
Is het verschijnen te automatiseren?
Ten tweede hoe kan ik dit scripje aan ieder besturingselement koppelen (de aanpassing naar een andere voorwaarde lukt mij wel)
groet RSW

Die zal wel terugkeren wanneer je die aan het element koppelt. Rechtermuisknop op je elementen en macro toewijzen
De linkedcell van de elementen en kolom J zijn van belang, wil de macro werken.
Zie bestand.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik begrijp nog niet wat ik fout doe, want ik krijg niet voor elkaar wat in jouw voorbeeld wel goed gaat.
Ik heb de code in de VBA editor opgenomen en met de rmk toegewezen aan het object....Opgeslagen als xlsm...
Nog steeds blijft het object staan en moet ik handmatig de macro runnen.....
Met het vergelijken van jouw voorbeeld en mijn nieuwe zie ik geen verschillen...

Bijlagen

Ik zag in je voorbeeld dat je de macro niet had toegewezen aan de besturingselementen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan