• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ramsje

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2014
Beste,

Zojuist heb ik iets gemaakt in excel wat ik graag wil beveiligen, zodat niet iedereen dit kan overnemen en doorverkopen.

De macro's etc zijn verder wel beveiligd, maar graag zou ik willen dat er een manier is, dat het bestand niet opnieuw opgeslagen kan worden en doorgestuurd zal worden. Ikzelf zat te denken aan verborgen bestand op een usb, maar dan kan je alsnog het bestand opslaan met "opslaan als".

Ik had ook gekeken om het bestand te beveiligen tegen schrijven, maar dat is te omzeilen door het opnieuw op te slaan met "Opslaan als"
Is er een alternatieve oplossing voor? Een eventuele mogelijkheid met een "licentie check" oid? Ik heb een server omgeving beschikbaar op het internet, dus als dat nodig is, is die optie ook beschikbaar.

Hopelijk kan iemand me helpen.

Met vriendelijke groet,

Ramsje

Is er mogelijk ook een manier om gewoon het "Opslaan" en "Opslaan Als" uit te schakelen?
Of dat je kan beperken tot een bepaald medium? dus icm een usb stick, waar eventueel een controle file op staat?

Ramsje

Daar is van alles voor te verzinnen waar een handige jongen altijd wel omheen weet te komen. Waar je om vroeg in #1 is, inclusief de licentiecheck, aanwezig in XLS Padlock.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan