• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bijhouden van voorraad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lampekatoen

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2015
Op dit forum vond ik een aantal vragen en antwoorden over het bijhouden van voorraad. Na lang zoeken heb ik nog niet gevonden waar ik naar opzoek ben. Mijn vraag is misschien wel simpeler.
Ik heb een voorraad van ongeveer 25 artikelen. Ik wil in een rekenformulier kunnen bijhouden aan wie ik een artikel heb uitgeleend, - of dit retour komt of niet. Dit kan natuurlijk gewoon op papier, maar ik wil graag gebruik maken van een Excel rekenformulier.
Hoe kan ik er voor zorgen dat bij het invullen van uitgegeven artikelen en bij terugkomst van een artikel, de informatie over mijn voorraad automatisch wordt bijgewerkt.
Zie de bijlage.
In de kolommen A t/m staan de artikelen en in de kolommen F t/m H staan de transacties.

Bijlagen

deze verminderd de voorraad bij ingave zonder retour en bij ingave met retour
en vermeerderd terug bij invullen retourdatum.
Heb wel in kolom G gegevensvalidatie toegepast, want de schrijfwijze was niet helemaal gelijk met kolom B
en dat is te voorkomen met deze gegevensvalidatie.
mvg
Leo

Bijlagen

@ LeoTaxi.
De celvalidatie is makkelijker te maken als beide tabellen in hetzelfde werkblad staan.

Bedankt voor jullie hulp. Ik heb beiden geopend. Leo kan het zijn dat jij per ongeluk de ongewijzigde file hebt geretourneerd? Er staat namelijk nergens een formule en hij werkt daarom niet. Waarschijnlijk doe ik iets niet helemaal goed!
Timshel, hij werkt goed. Ontzettend knap gedaan. Wat ik mooi vind is dat ik zelf een nieuwe categorie kan toevoegen door de lijst links onder aan te vullen.
Ben er blij mee!
vriendelijke groet,
Johannes Lampekatoen.

@ Johannes
heb geen formules gebruikt maar vba, dus om het werkend te zien moeten macro's ingeschakeld worden.

@ Timshel
niets aan te merken op het voorbeeld zelf, zeer goed zelfs
maar zag dat je vorige post in dit topic verdwenen was, daarom die vraag.

mvg

Leo

@Leotaxi Ik ben nog niet zo ver met Excel. Wat is vba. Ook als ik makro inschakel gebeurd er niets als ik de getallen verander.
Heb inmiddels via Timshel wel een werkend formulier. Aan de andere kant interesseert het me zeker en ik wil er graag van leren.

begrijp ik niet, hier werkt het
aantallen in kolommen H en I worden afgetrokken van kolom E
datum in kolom retour ( gelijk aan of groter dan datum uit ) worden ze terug bijgeteld.

ben dan ook benieuwd of het enkel hier werkt, of enkel bij jouw niet

mvg
Leo

Beste Leo,
Het lag aan mij! Ik had ook niet anders verwacht. Bedankt!
vriendelijke groet,
Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan