• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bijlage mailen bij klik

Status
Niet open voor verdere reacties.

AjaciedNick

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2012
Hoi,

Bij Excel kun je wel maken dat als je ergens op klikt een email stuurt ergens heen (je moet wel op verzenden klikken)
Je kan in het start menu ook het bestand als bijlage sturen, kan je dit ook maken dat deze optie automatisch wordt gekozen als je ergens op klikt?

De vraag die erbij hoort, kan je ook nog zorgen dat hij hem automatisch stuurt zonder dat je op verzenden hoeft te klikken?

Allereerst bedankt.

Echter, ik kom er niet helemaal uit (http://www.rondebruin.nl/pdf.htm deze bedoelde u toch?)

Ik wil een excel bestand op een website zetten. Klanten kunnen dit downloaden en na het invullen van het bestand klikken op de mail.
Zoals ik begrijp uit uw link moet je dan een plugin hebben.

Nee je hebt niet perse de add-in nodig, alleen de programmatuur...
Maar je zou de add-in in je bestand kunnen zetten > knop 'verzenden' naar een ander blad zetten > de add-in pagina verbergen

Plaats anders een voorbeeld bestandje... dan kunnen de helpers daar hun code in zetten...

Je moet nog wel 1 en ander aanpassen naar je eigen smaak. Dat kan je doen door in Excel > ALT+F11 > Module1 dubbelklikken (linkervenster) > Aanpassen
Er staat in groene tekst uitleg bij...

Succes...

Bijlagen

Ik krijg geen foutmelding dus kan het niet zeggen. Vervang de huidige code voor:
Code:
Sub mailen()
 Set OutApp = GetObject(, "Outlook.Application")
 If Err.Number > 0 Then
 Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
 Err.Clear
 End If
 On Error GoTo err_handler
 OutApp.Session.Logon
 stbody = "Dit bericht is afkomstig van de website." 'hier kan je de bodytext aanpassen
 Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)
 With OutMail
     .To = Range("A1") 'kan de range aangeven of een vast adres intypen tussen "- tekens
     .CC = ""
     .BCC = ""
     .Subject = "Website aanmelding" 'hier kan je het onderwerp in aanpassen
     .Body = stbody

.Attachments.Add ActiveWorkbook.FullName 'als bijlage het actieve document

.Display 'of gebruik .Send om geen voorbeeld te zien

End With
 Set OutMail = Nothing
 Set OutApp = Nothing

err_handler:
 MsgBox "De code hapert bij de regel " & Erl, vbCritical

End Sub
Nu geeft hij aan waar het fout gaat en dit moet je even posten...

Compileerfout:

Naam is niet gedefineerd

(deze regel wordt gemarkeerd: On Error GoTo err_handler)

Doen we het anders...

Alleen onderaan in de code (ALT+F11) je email adres invoeren en onderwerp...

Bijlagen

Als ik nu klik krijg ik wel de melding

"toepassing wil namens jou een email verzenden.

aan: nick_schapendonk@hotmail.com (dit is mijn email die ik ingevuld heb)

onderwerp: test"

waarna ik kan klikken op verzenden of niet verzenden. Dan klik ik op verzenden en krijg ik hem weer (3x achter elkaar). Van mij mag je ook deze melding weglaten en meteen verzenden als dat kan.
Echter kreeg ik geen email.

"De macro 'email(1)-3.xlsm'!Mail_ActiveSheet kan niet worden uitgevoerd. De macro is wellicht niet beschikbaar in dit werkboek of alle macro's zijn mogelijk uitgeschakeld."

Terwijl mijn macro's net als net aanstaan.

AjaciedNick,

Ik heb de file ook even getest en kreeg ook de melding dat de macro niet beschikbaar is.
Heb even gekeken en het zit hem hier in, je moet de macro nog even aan de knop verbinden.

Dat doe je door met rechts op de knop te klikken en kies dan voor Macro toewijzen.
Nu zou het wel moeten werken.

Dan krijg ik wweer de eerste fout

"fout 429 tijdens uitvoering:

ActiveX kan geen object maken"

Als ik dan foutopsporing doe selecteert hij deze regel:

With CreateObject("Outlook.Application").createitem(0)

iemand heeft hem werkend denk ik, ik kreeg een test mailtje binnen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan