• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel blad niet meer kunnen veranderen na bepaalde datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marco9999

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Ik zit met het volgende probleem;

Ik gebruikt een beveiligd Excel werkblad waarvan bepaalde cellen ingevuld kunnen worden. Deze cellen zijn m.b.v. celeigenschappen-beveiliging niet geblokkeerd.
Is het mogelijk om een houdbaarheidsdatum aan dit beveiligde werkblad toe te voegen?

Dus vanaf, geef 'm een gooi, 1-1-2015 moeten de niet geblokkeerde cellen op het beveiligde werkblad wél geblokkeerd worden.

En dan nog een tweede probleem; ik wil dit ook nog eens terug kunnen draaien. Dus als het werkblad over de datum is en niet meer gewijzigd kan worden, wil ik door het aanpassen van de datum de geblokkeerde cellen op het beveiligde werkblad weer vrij kunnen geven.

Alvast mijn hartelijke dank,
Marco

imo kan dit alleen met een vba code welke bij het openen van de file de datum in Cel X controleert met de datum van vandaag.
Code zou kunnen staan voor volledige werkblad of achter het tabblad.

zoiets als:
If Range("A1") < today() then lock all cells

edit: vrijdagmiddag mode even geen zin om totale code uit te schrijven.
misschien vanavond als er niemand meer reageert.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan