excel bladen beveiligen met vba en celeigenschappen nog te bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeron

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2016
Ik gebruik momenteel een excel bestand waarbij ik verschillende bladen wens te beveiligen met een vba script. Na beveiliging moeten de gebruikers die het paswoord voor ontgrendeling niet kennen toch volgende zaken kunnen uitvoeren, de vergrendelde en ontgrendelde cellen kunnen selecteren, alsook de celeigenschappen.

Als ik blad per blad beveilig in Excel dan kan ik dit selecteren. Via controleren, blad beveiligen en dan te selecteren wat alle gebruikers van dit blad mogen doen. In mijn huidig vba script beveilig ik alles en heb ik geen mogelijkheden hiervoor.

Wie heeft hiervoor een oplossing.
Alvast bedankt.

Bv. met:

Het wachtwoord is hier ww.
Code:
Sub hsv()
Dim sh As Worksheet
 For Each sh In Sheets(Array("Blad1", "blad2"))
  sh.Protect "ww", 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1
 Next sh
End Sub

xxxxx ipv wachtwoord

Bedankt.

Het werkt perfect.
Kan je mij ook een script geven waarbij je bij de ingave van het ww ****** ziet in plaats van het wachtwoord zelf.

Alvast nogmaals bedankt.

Probleem met invoegen van tekeningen in een beveiligd blad met vba

Ik heb gisteren een vba scriptje ontvangen dat perfect werkt. Alleen merk ik op dat ik geen tekeningen meer in een beveiligd blad kan zetten. Heb je hiervoor eventueel een oplossing.

Mvg
Ronny

Zet de eerste 1 eens op 0 in de code van HSV. (objecten bewerken toestaan)

wachtwoord niet zichtbaar ******

Bedankt voor de info het werkt correct.

Kan je mij ook een script geven waarbij je bij de ingave van het ww ****** ziet in plaats van het wachtwoord zelf.

Alvast nogmaals bedankt.

Wordt toch al weergegeven als punten/stippen?

******* zichtbaar bij ingaven wachtwoord

Harry,

Momenteel tik je het wachtwoord in en zie ik het wachtwoord bij intypen en dat is niet de bedoeling. Ik had hier liever ******* gezien of iets anders.

Met vriendelijke groeten,
Ronny
ps nog bedankt voor de hulp van gisteren.

Graag gedaan Ronny,

Stuur eens een plaatje waar je dit typt.
Hier krijg ik alleen zwarte punten te zien en geen wachtwoord in het default fenster.

Harry,

Heb je hier iets aan ?Schermafbeelding 2016-02-16 om 19.21.36.jpg

Bedankt alvast.

Met vriendelijke groeten,
Ronny

Als dat het standaard venster is om je wachtwoord in te voeren dan zal dat niet gaan.
Ik bezit nog Excel 2007 en hierin zijn het gewoon punten.

Wat je kan doen is een Userform aanroepen om het wachtwoord te ontgrendelen.
Het wachtwoord in het bestand is wachtwoord.

Bijlagen

werken met buttonsin excel opgenomen in vba script

Als ik op de button beveiligen klik kan ik alle gewenste tabbladen beveiligen met een ingegeven code.
Als ik dit herhaal maar met een ander ingegeven code dan is het blad beveiligd met de laatst ingegeven code.
Hoe kan ik dit voorkomen. Als er al een beveiligde code is ingegeven dan zou een volgende code niet meer aanvaard mogen worden. Weet iemand hiervoor een oplossing voor in mijn vba script.
Alvast bedankt.

Test het zo maar eens.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan